Jumaat, 31 Julai 2009

Kamera baru

Hari ni ke mana ye?Kami p tengok PC Fair.ramai gak orang kat situ tadi....Pegi pun dah tengahari.Tunggu Najla&Alyaa balik sekolah dulu,baru pakat p.Hubby aku beli kamera dan cd.Macam2 ada.Ada yang mahal ada yang murah....Biasalah tu...Beli barang RM300 ke atas dapatlah cenderamata,buku nota.Sekali sekala p jamu mata syiok gak....Maklumla aku ni suri sepenuh masa...asyik kat umah je....Kah..Kahh...Mujurlah sekarang ni bleh layan internet,aasyikkk...
Inilah kotak kamera yang baru beli kat PC Fair 2009.Beli yang murah2 je.Jenama Panasonic.Dulu beli jenama Sony,dah buat hal...Flash tak nak keluar....Bila ambik gambar guna handycam rasa tak cantik plak....Jadi keputusannya beli barulah...nak repair pun mahal..Asalkan boleh ambik gambar udah le....
Hari ni tak masak,tak sempat la.Dah g tgk PC Fair,malas le plak nk balik masak,so singgah kedai beli jelah.Simple...Lauk ni beli kat gerai yang jual masakan Minang.Harga pun boleh tahan.Yelah,mcm kami ni orang yang berkehidupan sederhana kenalah belanja yang sedang-sedang je...Cuma beli lauk gulai otak,masak lemak perut,ayam masak merah dan telur goreng....Ikan bilis balik goreng daaaaa.....Yum...yum...sedap.....
Testing.....testing.....kamera baru.Awat muka jadi kelam niiii?Mesti ader yang silap ni....Cobaannnn
Cun ke awek sorang niiii?Mestilah....anak saper.....
Aikkkk.....awat lagu tu?Alahai penat bebenor anak dara sorang ni.....

Melaka Bandaraya Bersejarah....

Foto-foto ni dah lama,tapi baru sekarang aku berkesempatan nak upload.Ini adalah kali ke2 anak-anakku ke sini.Melaka....aku kagum dengan mu....Sejarah bermula....aku bangga....
Ini Memorial Pengisytiharan Kemerdekaan....Merdeka...Merdeka...Merdeka....Wahai rakyat Malaysia,sedarlah betapa bertuahnya kita sebagai warganya....Patriotiknya aku plak...Bila terpandang aku terimbau kenangan silam...Melaka negeri yang terkenal,tersohor di mata dunia dunia.Parameswara....Portugis....dan bermacam lagi hinggalah kita mencapai kemerdekaan pada 31 Ogos 1957...

Di hadapan A Famosa...
Pemandangan dari atas Bukit St Paul

Tapak arkeologi,dikatakan inilah sebahagian daripada tembok kota yang dibina Portugis....Kalau silap maaf ye....Lupa lak....






Kat tepi jalan....nak balik dah...
Kat Restoran Jejantas
Lapoor le....Pekena A&W dululah.Ni kat highway....Lupala nama tempat tu..

Rabu, 29 Julai 2009

Aktiviti petang-petang.......


Petang ni cuaca redup,macam nak hujan,tapi tak turun pn.Pe lagi,anak-anak aku pun keluar le main dengan basikal depa.Aku kecik-kecik dulu pun cam tu gak....tapi kat kg.

Alyaa tak leh bawak basikal toi g.Kenalah guna roda tambah.....Ish..Ish...Ish...
Nape Kauthar?Sebenornyer lutut dah luka....Jatuh la....
Ni semo kat depan umah aku....Kat mane ye?Cam tak?
Najla ngan hadiah harijadinya yang ke 7....Baru tau naik basikal......

Selasa, 28 Julai 2009

Sayang mama

Alangkah bangganya aku memiliki puteri yang comel ni...Jangan nakal-nakal.....

Ahad, 26 Julai 2009

Satu Hari Di Pekan Lumut, Perak

25 Julai lalu,kami sekeluarga ke Lumut.Sajer je p jalan-jalan sempena hujung minggu......Cuaca tak berapa elok...berjerebu la...



besornya sauh.......kapalnyer beso maner le plk...


menjamu selera kat tepi jalan...makan nasi beriani,beli kat kedai Nasi Kandar Samudera di pekan Lumut...

Orang memancing..Ralik gak tgk depa mancing....
Kemana pandang tu Alyaa?Mata tak lekang dari memandang laut....asyik....

Indahnya laut itu.Tenangnya jiwa tatkala memandangmu...Terpaku aku seketika....Andainya aku dapat berumah di tepi pantai....Best ke?Tepuk dada tanya selera.
Beli pe tu Kauthar?



bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com