Selasa, 29 September 2009

Sambungan citer raya->Family ku di hari raya...

Ni sambungan citer pasal raya.Aku pun dah tak tau nak tulis pe,tapi yg ni kisah sanak saudaraku yg bertandang di umah aku.Tukang masaknya adalah aku sendiri.Memang best sangat memasak tuk family.Penat sangat tapi aku rasa berbaloi sesangat.Aku rasa inilah tahun yg penuh dengan keajaiban seperti yg kuharapkan.Meskipun xdelah semeriah mana tetapi cukup bermakna buat diriku.Mak tak berapa sihat,jadi tugas masak memasak,akulah yg ambil alih.Raya sebelum ni,memang aku jugak yg memasak tetapi lain sangat.Aku yg masak sorang2,dulu mak dok jadi tok gurunya.Lagi pulak,tahun ni memang ramai yg bertandang.Aku memang xsempat nak snap gambar satu per satu,almaklumlah jadi chef.Yang aku bangga sangat tu bila semua tetamu yg datang tu makan bertambah-tambah.Memang hilang penat memasak bila tengok camtu.Raya kedua-pepagi lagi Pakngah dah sampai.Aku masa tu tengah masak soto.Sudah je masak,nyam-nyam.Pakngah tido umah aku,sok tu baru balik ke Ipoh.
Raya ke3,sedara dari Pengkalan Hulu datang.Aku tengah masak lontong waktu tu.Masak lambat sebab kami ke spital,biasalah Najla,silap sikit dah semput.Sedut oksigen le jawabnyer,nasib tak tahan wad.Dekat nak maghrib,adik ipar aku yg beraya kat Kelantan tu plak sampai.Depa ni tak makan lontong.Aku sediakan nasi impit ngan kuah kacang tuk depa.Nampak letih sangat adik tu,yelah baru sampai balik dari Kelantan.Malam,mak saudara suami aku ngan anak menantu nyer lak datang.Nampak laju je pekena lontong aku.Fuh lega,kuah lodeh satu periuk abis.
Kring2.....malam tu Maklong aku tepon.Nak datang sok ngan anak menantu.Pikir punya pikir,pe nak wat tuk sok.Aku amik keputusan tuk masak mee kari.
Raya ke4,maklong sampai tengahari.Mee kari dah tersedia.Depa mai 2 keta,persona ngan grand livina.Mee,hubby aku beli tak banyak.Aku risau takut tak cukup.Anak Kak Fdzilah punya le pulun.katanya,sebelum ni tak suka makan mee kari tapi bila sampai kat umh aku lajak plak makan.nasib baik cukup.gambar 2 kemudian yerr...................................................................

Jumaat, 25 September 2009

Masih di 1 Syawal.....

Sambungan dari part 1....
Sampai je kat umh,kami dh terima tetamu cilik,bebudak dekat2 cni.Anak org2 kampung berhmpirn ni kot.Jiran2 kat sebelah umh xde,semo pakat balik kg.Cadangnya nak masak soto ari tu tapi bila dah kepenatan,aku cancel.Mak dah rebuskan nasi impit,tapi xpelah.Sebenarnya umah aku adalah umh mak juge,pase kami memang tingge ngan mak.Yelah dah xde sesape lg dah.Tambahan pula aku ank tunggal.
Suami p tempat keje jap,tengok pe yg patut.Pas tu balik,dia ajak kami p beraya kat umh mak2 sedara dia.Dalam kawasan sini gak.Lepas satu umh ke satu umh.Mula g umh makndak,jamu makan nasi dal berlaukkan ayam masak merah.Lepas borak2,p plak umah maklong,xde mkn pe pun,dah kenyang.Rasa kuih je seketul dua.Kat sini singgah jap je,jgn xsinggah.Dari umh maklong melencong plak ke umh makchaq.Kakak slung FIL aku.Makan plak laksa.Kuih raya sedap2 belaka.Anak makchaq yg dok KL tu bwk balik tempah katanya.Dari situ,hubby ngan anak2 pegi plak umh maksu.Aku dah serender,dah xlarat nak jalan kaki.Umh xjauh,dari umh makchaq jalan je.Masuk kete boleh tapi jalan sesak.Kat kawasan tu,bila time raya memang ramai orang.Masak kena banyak2.
Dalam kul 3,aku dah ajak hubby balik.Tu pun dia masih nak ajak kami g umah sedara dia lagi.Aku dah xlarat.Penat sangat,tambahan plak mata ni dah ngantuk sangat.Balik umah aku.....baring2 tapi xlelap pun.Hubby g tempat keje balik.Kul 5 lebih karang baru dia abis keje.
Dari tempat keje,hubby tepon,sruh kami siap2 nak g beraya g.Eiiii....aku dah letih sangat ni.Aku wat lambat2 je,sedangkan umah yg dia nak pegi tu umh belah aku plk.
Sib baik,aku wat lambat2,rupanya de tetamu nak datang.Masa tu kami dah pakat naik kete.Tetiba nampak van,org dlm van tu dok gamit2.Sape lak,tak perasan.La,makteh rupanya.Dtg ngan anak menantu.Sebuah van ngan honda crv.
Aku kelam kelibut gak.Yelah,aku xde masak pe pun.So aku cuma jamu ngan bekalan yg MIL aku bagi tu lah.Sib baik cukup.Risau gak,bila dah ramai sedangkan aku xmsk pe.Bibik si Nora(anak makteh-keje engineer,dok kat Bangi) xmakan pun,anaknya asyik memerap.Dalam dok sibuk2 kat dapur,mak sedara suami aku plak sampai.Umah kecik,memang pack le.Tapi mujurle masih de tempat nak duduk.Time tu dah dekat maghrib.Pas solat maghrib,kami semua berangkat pegi umah maklong plak.Anak makteh,Nora ngan anak2 xpegi.Anak2 dia dh bising.Besalah budak2 kecik.
Pegi beraya lagi.........sampai umah maklong dalam kul 8 lebih.maklong jamu makan nasi impit kuah kacang.De baby kecik.Cucu maklong.Belum abis pantang g,anak sulung Fadzli&Awin.Depa ni dok kat Shah Alam.
Huh penat tul,balik dari umh maklong,aku trus bum........tido le......Sok kena bangun awal,de projek len plak......nanti bersambung......
Gambo.......alahai xde le plak.....tu yg dok tulis panjang lebar tu......Tengok yg ni dah le ye.....Camni le suasana kat umh aku.Semua ni keluarga dari sebelah mak.Kecik je kan umh aku.Maklumlah umh teres je...

Yang ni cucu Paklong,anak Fadzli & Awin.Nama baby ni Azalia Auni,baby girl...

Khamis, 24 September 2009

Coretan di malam raya dan di pagi Syawal......

Jam 7 malam......bersamaan hari Sabtu 19 September......Sebentar lagi dah waktu berbuka puasa.Cik abang lum balik g.De ot sampai jam8.
Jam 8 lebih.......pengumuman dari Penyimpan Mohor Besar....Hari Ahad raya....
Allah....huakbar Allah....huakbar Allah....huakbar.....Terdengar takbir raya berkumandang....Maknanya malam ni dah malam raya...Kitorang kena balik kampung.Aku pe pun tak prepare g ni.Cuma sempat isi kuih untuk dibawa ke umah mertua.Hubby dah janji ngan mak dia nak bawak daging,nak masak rendang.Malam tu,hujan turun lebat gak..Bila hujan dah renti ckit,kami pun bertolak balik kampung malam tu..lebih kurang jam 10 malam.Jarang kitorang balik malam2 buta camtu.Jalan nak menuju ke kampung memang sunyi dan bengkang bengkok.Malam tu aku rasa pening lak...Nak kata hubby bawak kete laju idak juge....Sampai kampung dah dekat jam 11.
Kat kampung,tok tengah isi pulut dalam daun palas nak wat ketupat.Mak plak sibuk didapur dengan menantunyer....Tengah masak rendang pedas ayam.Laksa dan bihun sup tuk pagi sok dah tersedia.Tahun ni,yg balik raya cuma Aleh,Lan,Chah dan kami je.Wan,adik ke4 balik Sabah umah mertua.Umi adik ke6,balik Kelantan.
Malam tu,aku dah mulakan tugas memasak.FIL aku sruh aku masak rendang pedas daging.Aku pun pe g tunjuk ke'terer'an aku le....hihi....bantai je....bukan reti sangat pun.Rendang siap masak dalam kul 1 pagi.Mata pun tak ngantuk plak.Anak2 dah tido.Cuma si Alyaa je yg dok mengikut bontot aku....Takut nak tido bila mama takde.Akhirnya aku akhiri malam raya dengan masuk tido jam 2 pagi....meskipun mata tak ngantuk aku gagahi juga utk lelapkan mata sebab aku mesti de tugas sok pagi.........KROHHHHHHH........tido laaaaa........
*
*
*
*
*
*
*
*
Kok..kok..kok......ayam bersahut-sahutan....Tu tandanya hari dah siang......Alarm handset tak bunyi g....Aku kejutkan hubby......baru jam 5 pagi.....Aku bila dah jaga,dah xboleh tido dah.....
Tak lama pas tu,azan subuh dari masjid berdekatan berkumandang.Aku bangun,tunaikan solat subuh......Pas tu aku kejutkan anak2,cepat2 mandi.......hari ni dah raya.......

1 Syawal........Aku yg senantiasa cool,dah bersiap pagi2 g.Tok ingat kami dah nak balik...Kelakau nyer....Adik2 yg len masih serabai g....tapi kami excited......Kat kampung solat hari raya jam 8.30.Aku tak ikut serta,cuma kaum bapak2 je....kami yg pompuan ni sediakan juadah tuk hari lebaran.Siapkan kuih2....Sebelum p solat,kami pakat bersalam-salaman.Ampun maaf dipinta,nanti len kali wat lagi...hahahihihuhu.....Aku diberi tugas baru oleh MIL.Dia sruh aku wat kek....Dengan bangganya,aku tunjukkan skill aku tu...Hahahaha....eiiiii...berlagaknya....ehhh...xdelah,aku biasa je..Dah MIL sruh,kena wat gak le.MIL aku siap bagi apron kat aku takut kena baju lawa aku....eiii lawak toi....tak besa pakai apron...Memang best masak ngan MIL,sebab dia tak banyak songeh....pe pun xpe....best tau....
Jam 11 pagi,kami bertolak balik Tepeng...Biasalah,cik abang kena standby.....takleh p jauh2.Sebelum balik,MIL aku bekalkan kami ngan lauk rendang,nasi impit,kuah kacang dan sekutu ngannyer.......Tengahari sampai umah........abis citer part 1.....nanti bersambung.......
Gambo sebenarnya xbanyak.....sibuk...xsempat nak snap2......malu lak kat mertua.......So ni je....yg aku leh tunjuk......
Anak2 aku ngan sepupunya yg dok kat Nilai,Athirah Aina
Adi beradik hubby aku .......

Rabu, 23 September 2009

Perutusan tuan umah......

Salam Adilfitri....buat semua,

Hari ni dahpun raya yg ke4.Deeja masih lagi sibuk ngan tetamu yg bertandang....Mintak maap bebanyak kerna belum sempat nak citer2 pase kisah kami di hari raya ni....Nanti bila dah de waktu terluang,insyaAllah Deeja akan citerkan dan tayang gambo2....Moga semua teman2 meraikan Aidilfitri ini dengan riang dan bahagia sekali.....Muahhhh.....
Chocolate ValentineNyam-nyam
sedapnyer makan........Kalo sesiapa makan tu ingatle kat Deeja sekeluarga kt cni ye....

Sabtu, 19 September 2009

Jom Balik Kampung...Oooo .balik kampung...yea,yea...hati gumbira....

gambar dari the four horsemen

gini lah gelagat rakyat India balik kampung....... sampai penuh dah tak nampak keretapi pun....
senorok bebenar dapat balik kampung.

Jumaat, 18 September 2009

Kad Raya.........Last minit ..Salam Adilfitri Buat Semua









Waspada di Jalanraya....

Salam hari Jumaat.Aku masih lagi berada di Taiping ketika ini.Ye lah nak kemana lagi kalau bukan kat hometown sendiri.Kat Tepeng ni dah sesak.Orang,kete semuanya banyak.Kat pasar memang jenuh dok beratur nak beli benda.Tapi kami kool je,dah beli dah...Cam kakpah(pemilik Tadika Aulad tu) kata ,bila beli siap2 senang tak payah nak beratur.Aku de cerita yg nak di kongsi dengan pembaca semua.Hal ni aku tengok dengan mata kepala ku sendiri.
Pagi tadi aku keluar ke pekan jap.Masih de barang yg nak dibeli.Tu la tak habis2 nak perabihkan duit.P cari tikar.Masa aku berenti kete yg tepi kedai pakistan tu,aku de lihat seorang wanita bersama suaminya.Umur dalam lingkungan 40an kot.Yg si isteri tu dok atas kerusi sambil mengurut-ngurut kaki.Nape agaknya.Aku pun turun dari kereta dan singgah jap,sambil bertanya pe yg jadi.Si suami bagitau kat aku yg depa tu jatuh motor.De minyak diesel bertaburan kat jalan raya.memang betoi,bau minyak tu kuat tul.Mula tu aku ingat kot de sesiapa yg bawak minyak dan tertumpah.Camne leh minyak tertumpah,tutup tak kuat kot...fikir aku le..
Lepas dah sudah pilih tikar yg berkenan,kami pun berangkat.Aku de lagi nak beli....ishhhh...Deeja ni....Aku ajak hubby aku(dia balik awal ari ni) pegi kedai murah kat pekan Simpang plak.Dalam perjalanan dari Taiping ke Simpang,aku masih lagi terhidu bau diesel.Ngape kat sini pun de org tertumpah tau bocor gak ke....Jalan lagi kedepan....Tahu pe yg aku nampak..?Aku nampak tong minyak bertaburan kat atas jalanraya.MasyaAllah....rupa2nya sangkaan aku selama ni silap.Bukannya tertumpah tetapi memang de orang yg sengaja tumpahkan minyak diesel itu untuk tujuan tertentu.Ni mesti kerja.......diorang nak kaut untung pada musim perayaan ni.Kenapa masih de lagi pihak yg bertanggungjawab macamtu sekarang ni.Hari jugak aku tengok banyak ambulans lalu,laju2 plak.Bayangkan,ambulans yg bawak orang sakit tu terbabas dek terlalu atas minyak yg licin tu....Eiiii aku geram betoi.Selama hari ni,aku dah bersawang tinggal kat Tepeng ni tak pernah nampak hal macam tu.Baru tahun ni aku melihat kejadian dan hal yg tak bertanggungjawab tu.
Jadi,aku nasihatkan pada semua pengguna jalanraya agar berwaspada.Mana le tahu kot tempat len pun de kejadian yg serupa.Bawak kenderaan tu hati2 ye.....

Hati-Hati Di Jalanraya

Hati-Hati Di Jalanraya

Khamis, 17 September 2009

Iftar 27-Nasi Carrot again....

Hujan turun sejak petang g.Sat lebat,sat renti.Malam ni lebat plak.Cadangnyer tadi nak kuo jap ,tengok pe2 tapi bila dah hujan tak jadi le plak.Malam ni dah malam 7 likur.No panjut here....ehhh cakap omputih lak..Toi ke aku cakap ni...hantam sajalah...maklumle aku org itam..Disebabkan orang itam le(ye ke hitam..?ehhh idak ...glap ckit),aku selalu masak nasi2 yg berminyak ni....Menu ari ni.....Nasi carrot.Puas dah fikir nak masak pe...Buntu...so...pe yg de aku masak.Sayur hijau dah abis,tingge carrot ngan bunga kubis.Nak tumis camtu je sayur tu rasa tak lalu plak.Jadi aku wat nasi carrot.Gerenti anak2 makan punya.Kalau tumis biasa,depa kekadang tak makan carrot.Sayang je terbuang.Nasi ni aku masak cam biasa.Resipinya cam n3 yg dulu gak.Tapi kali ni aku tumis tambah minyak sapi.Lebihan wat biskut makmur tu hari.Biji gajus tu pun sama,yg lbh2.So,daripada terbuang dan terexpired baik aku campak2 dalam nasi.Hari ni nasi ni rasa cam terlebih minyak.Makan sikit pun dah kenyang.Agaknya bila dah bercampur ngan minyak sapi tu kot.Lawannya plak ngan kari ayam...
Ayam ni sebenarnya beli tuk hari raya.Beli dlm 2 ekor je.Jadi tadi amik le ckit tuk wat kari.Dah lama tak wat kari ayam ni.Sedap plak makan ari ni.Dish sampingannyer plak....Jelatah.....
Simple je kan....Taruh timun,tomato,bawang,cili......gaul semo tu ngan garam dan gula.Dah siap...
Cooking Dinner
Happy nyer aku bila dapat masak dan makan bersama family ari ni
mudahan berterusan until forever....
AIR tangan IBU itu sentiasa enak......uhhh...sedap...
nape tak percaya ke....?Cubalah.....hihi

Hamper Raya....

Dalam dingin subuh,hatiku terusik....Kenang nasib diri.........kena bertugas....hukhukhuk...Itulah luahan hati suamiku....Sedih hati....tu le pasenyer aku masih xde mood nak beraya.Dan sebab tu jugalah aku rasa tak best bila malam raya kena balik ke kmpung suami.....(n3 lepas),kerna cik abang aku dah kena kerja pagi raya tu.Nak wat camne,nama pun dah bekerja makan gaji,tanggungjawab pada negara pun adalah satu tanggungjawab yg besar.Tambahan pula kerja cam suamiku ini jika pakat semua tak bekerja,alamat......jenuh nak p cari sungai atau telaga plak cari AYOR.....kerna cik abang ku ni berkhidmat ngn Lembaga Air Perak sebagai.......(ishhh malu nak cite,jawatan biasa2 je).Tapi hati terubat gak bila dapat hamper kuih raya dan bonus raya.Xdele banyak cuma dlm 11/2bulan gaji je....YeiYei dapat duit raya.Boleh le belanja tuk anak2.Dapat dalam 5 jenis kuih raya.Nampak sedap je.Nasib le pose kalo tak aku dah ngap dah..hihi.
Moga di Aidilfitri ni,akan tercipta satu keajaiban buat kami sekeluarga....Smiley Sunglasses..Crying 1Rock Climber

Rabu, 16 September 2009

Juadah Hari Rabu...

Salam hari Rabu.Sudah sekian lama aku tak cerita pasal makan2 ni..Ntah nape mood tak de sejak kebelakangan ni.So,ari ni rasanya mood dah kembali semula tuk bersiaran pasal makan2.Hari ni penat sangat rasanya.Aku ngan hubby kemas2 umh.Nak kata berselerak sangat tu taklah,tapi biasalah bila dah dekat nak raya ni semua nak kena lap2,mop sana sini.Aku dah gantung langsir baru aku.Oklah....xdelah cantik cam org len yg tempah ribu2 tu.Aku biasa2 je...Disebabkan penat yg melampau...ohhh melampau sungguh bunyinya...hihi...aku masak yg simple.Menu tuk ari ni...Masak lemak kuning perut.Dah lama tak masak camni.Selalu rebus biasa je.Ari ni,hubby cakap nak makan masak lemak plk.So,ala benda senang....tumbuk2,campak...siap.Tak payah bagi resipi kot,semo org tau masak kan....Menu kedua....
Sayur petola masak tumis dengan sos tiram je....
Ayam percik ni plak,beli kat pasar ramadhan tadi.Ikan masak tocu tu mak yg masak.Aku tak pegi pasar ramadahn cuma cik hubby je.Aku penunggu setia kete yg memang dah xde parking.So kena tunggu,kalo tak takut kena saman plak.Petang tadi kat sini hujan lebat.Anto Najla g tuisyen qiraati ngn keta,jadi aku pun ikut lah...Terus p pekan,beli le lauk tambah2 dan kuih.Yg specialnya,hubby beli cendol.
Disebabkan hari ujan,peniaga air semua turunkan harga.Cendol ni 2 bungkus rm3 je.Air jagung,sirap dan sekutu ngn nyer dah jatuh harga 3 bungkus rm2.Enak gak makan cendol ni walaupun hujan turun.De campur ngan kacang dan pulut.Fuh....kenyang....alhamdulillah...

Selasa, 15 September 2009

Lagi kad raya...

Kad dari Jepun,dari NorNaza...
Duit raya dari NorNaza
Kad dari Hana
Kad dari kak As
Kad raya dan e-card dari pn iena....thanks

Cerita Ceriti....

Salam hari Selasa.Hari ni dah ramadhan yg ke 25.Lagi beberapa hari g je dah nak raya.Preparation kami sekeluarga utk raya ni..?Ala kadar je.Baju anak2 dah beli awal lagi,sebelum puasa aku dah sediakan.Bila tengok de offer bleh le rembat.Dapatla sorang 3 pasang.Baju kurung sorang sepasang.baju blouse 2 pasang.Ni kasut je xde.Kat Taiping dah sibuk.Nak parking kete pun dah xde tempat.Kalo de pun ttu yg jauh2.Nak jalan satu hal.Kalo kiter je,takpe gak,tp bila dah bawak segerombolan,ssah gak.
Pagi ni rasa sunyi sikit.Najla dah pegi sekolah cam biasa.Si Alyaa plak dah 2 hari demam.Nak kata panas sangat tu idak le.Makan ubat kebah jap pastu demam balik.Semalam,dia dah taknak makan ubat.Biasalah ubat bukannya sedap.Mesti rasa payau sikit.pastu aku cakap nak suruh ayahnya taruh ubat kat pung****.Kakyong plak dok usik dia,eii kalo taruh kat situ mesti rasa geli,semacam je.Bila dengar kakyong cakap macam tu,terus Alyaa bangun,makan ubat.Ha..tahu pun takut.aku riso gak bila anak demam ni.Dah le raya dah nak dekat ni.Aku pernah beraya kat spital 3 tahun sudah.Najla masuk wad pada hari raya ke2.Najla tu tak boleh silap sikit,mesti batuk.Bila batuk teruk mulalah nak semput.Tapi alhamdulillah,sekarang ni dah kurang,cuma batuk je.takde dah penat2 teruk cam dulu.Punyala boring raya kat spital.Takdelah nak makan itu ini.Asyik berbau ubat je.Dah le waktu tu aku dah sarat nak bersalin.Terpaksa jugalah temankan Njla kat spital.Yang aku plak asyik dok sakit perut masa tu.Dah de rasa kontraksi sikit2.Sabo je lah.Mujurlah tak terbersalin waktu tu...kalau tak lagi haru.
Ehhh...korang dah pasang panjut ke..?Aku ni,takde la nampaknya.Rumah teres camne nak berpanjut2.Bila lalu depan umah kampung2 tu nampak lawa je....Baru terasa feel nak raya.Aku ni,entah....cam tak semangat je nak raya.Kenapa ekkk..?

Ahad, 13 September 2009

Merapu-rapu.....rintihan hatiku.....

Assalamualaikum.....rasanya macam dah lama tak berblog.Sejak kebelakangan ni Deeja rasa sibuk sangat.Entah le,macam2 nak dibuatnya.Kad2 raya pun ditolong tempek oleh cik abang.Pada semua pengunjung umah ni Deeja ni,Deeja nak mintak maaf kalo tak sempat nak balas segala mesej teman2.Kekadang de gak cik abang Deeja yang tolong jawapkan.Hihihi....
3 hari berturut turut,aku bertungkus lumus wat biskut raya.Takde le lawa cam orang len,cukuplah untuk makan anak beranak dan di jamu barang sedikit pada tetamu yg bertandang.Aku ni bukanlah pandai sangat buat biskut.Men campak2 je.Dalam sehari aku dapat wat dalam 2 tau 3 jenis jenis.Aduh penat gila.Tapi takpe gak aku ade pembantu.Siapa tu..?Cik abang akulah.Dia tolong bakarkan.Masa wat tat nanas,cik abang aku tolong tekankan acuan.Huh lega sikit bila de orang nak tolong.Anak2 kali ni tak kaco,depa bagi men tempat len.La ni dah de dalam 5 jenis biskut je...Almond london,biskut hazel,tat nanas,semperit coklat dan biskut fancy aiskrim.Semalam taruh coklat pada almond london ngan biskut hazel.Dalam dok tengah buh cekelat tu,biskut aku dah luak banyak.Tu lah bebudak,bukannye bleh tengok de cekelat.Ari ni aku wat tat nanas g,nak perabih jem nanas.lagipun,aku nak bawak balik umah MIL nanti.Biskut len tu tak berapa nak cukup plak.
Semalam,aku balik kampung MIL lagi.Berbuka kat sana.Lauk simple tapi menyelerakan.Kerang masak kari,kerang berkicap,sayur bayam,ulam jantung pisang.Aku bawak sambal tumis sotong ngan puding coklat.Takde gambo plak aku nak tunjuk.
FIL aku suruh balik malam raya tu.Aku tengah berbelah bagi ni.Cadang aku,aku nak beraya kat Taiping je ngan mak aku.Ishhh....camne ni.kesian mak aku tinggal sorang2 malam raya.Ye lah bukannya de sape2 nak balik,cuma aku sorang je anak dia.Aku rasa stress gak ni.Tapi suami aku nak balik sana,walaupun pada mulanya memang nak beraya kat sini.Rasa cam sayu je ati mengenangkan kena tinggal mak sorang2 kat umah malam raya nnti.Nak wat camne ye...Tahun lepas,malam raya memang de kat umah.Tapi pagi2 buta dah balik ke kampung suami.Tak sempat aku nak raya ngan family aku kat sini.tahun lepas keluarga Pakngah aku de balik raya kat sini tapi tahun ni ke kampung isterinya plak le.Pase tu lah aku berbincang ngan suami agar tahun ni kami beraya ngan mak dulu kemudian baru balik ke kampung dia.tapi semuanya plan dah bertukar,bila semalam FIL aku suruh kami balik jugak kesana malam raya tu...Aku cuma senyum je....tapi dalam hati....ala rosak plan aku....Ishhhh...susah le jadi pompuan ni kena ikut cakap laki gak...Kalo tak.....ehhhmmmm....Camnilah riak wajahku ketika ni......alahai.....

Sabtu, 12 September 2009

Kad Raya...Part 3






kad raya dari kak zai kl...baru di ambik dari posman..hihi..

Jumaat, 11 September 2009

Kad Raya ........Part 2

kad raya dari fiza nordin




kad raya dari kak noorhodza




kad raya dari love



kad raya dari kak mizan




dari aymy kuwait


Khamis, 10 September 2009

Kad Raya dari Teman-Teman...

Hari ni,Deeja berkesempatan untuk menampal semua kad yang diberi oleh rakan bloggers.Terima kasih kerana sudi memberi kad pada Deeja.Seronok sangat.Rasa diri ini dihargai...di alam cyber ni...Meskipun tak pernah bersua tetapi pemberian ini membawa seribu erti pada Deeja.Deeja dah tak pernah dapat kad raya melalui pos....Dulu2 de la...Kini semua dah beralih arah,zaman yg semakin pantas....Ok wat semua teman2,kini ramadhan sudah di hari ke 10 yg terakhir.Semoga kalian dapat bertemu dengan malam Lailatulqadar....
Kad dari Kakpah
Kad dari Lyana
Kad dari kak Maria
Kad dari mummy seri
Kad dari kak Mimieloma
Kad dari Hasue
Kad dari Ika(Bangkok)

Kad dari Maz(Bahrain)

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com