Isnin, 3 Ogos 2009

Motivasikan Diri Anda


  1. Kejayaan bukan satu destinasi,tetapi ia adalah satu perjalanan.Semakin jauh anda berjalan,semakin bagus diri anda,ia tiada penghujungnya.
  2. Orang yang bercita-cita tinggi adalah orang yang menganggap teguran keras baginya lebuh lembut daripada sanjungan merdu seorang penjilat yang berlebih-lebihan.
  3. Salah satu perkara paling berharga yang perlu dipelajari oleh setiap manusia adalah kemahiran menggunakan pengetahuan dan pengalaman orang lain.
  4. Kita adalah apa yang kita fikirkan.Jika melakukan sesuatu kerana duit dan bukan kerana mahu membantu orang lain dengan produk kita,apa yang diusahakan kita takkan kemana kerana kita hanyalah bmahukan keuntungan semata-mata.
  5. Kekalkan keunikkan diri-Diri kita adalah diri sendiri dan ia adalah sesuatu yang unik.Ada masanya kita mengkritik diri sendiri dan menganggap diri tidak sempurna dan sehebat orang lain.janganlah hanya memandang diri kita tiada kehebatan kerana setiap manusia itu mempinyai keunikkan yang tersendiri.Jadilah diri sendiri dan jika ingin berubah ikutlah kesesuaian dan bukanlah nampak seperti memaksa atau terpaksa

Tiada ulasan:

Kita hanya mampu merancang....

  Assalamualikum wbt massa bergerak pantas, macam2 dah berlaku  dah 3bulan mak meninggalkan kami sekeluarga, kali akhir bersama masa hantar ...