Isnin, 21 Februari 2011

Q ohhh Q....

Pantasnyer masa berlalu.Hari Isnin dah pon menjelma.Anak2 dah pun ke sekolah.Maka mamanyer pon sibuk lah bukak fb dan blog.Mengintip,mengintai apa yg patut.Rumah sunyi sebentar.Anak teruna kecik pun lum bangun g.Umah belum berkemas tapi dah sibuk2 dok depan pc.De ke patut aku nie.Tapi xpe,baby kecik de ayahnyer tolong jaga.So leh le buat keje xtergesa2 sangat.Kalo idak terkejar-kejar aku nk menyiapkan hal2 umah.Dah bukak blog dah tentu g survey resipi.Semalam beli udang laut.Rege sekilo dlm rm24.Saiz sedang2 je tapi beso le gak.Dok pikir2 nk wat pe ye?Nak tumis camtu,xsedap le plk kot....Nak wat gulai...ehmmm,semalam pon dh mkn gulai...
Oh ye,nak citer pasal q.ataupon dalam bahasa melayu nyer beratur.Beratur...cam budak2 je bunyinyer.Tapi kita yg tua nie pon kena beratur gak kan.Masa nk amik tiket,urusan kat pejabat pos,kat kaunter pembayaran pe2 gak la kan.Tapi kan semalam nie,aku bengang gak la ngn sorang nyonya tu.Aku g beli pampers kat manjaku centre.Aku dah letak pampers tu kat atas kaunter.Masa tu de le sorang pompuan tgh dok bayar,so aku pon tunggu le kat tepi.Tetiba je,abis je pompuan tu bayo,dtg le si nyonya tu terus meluru letak tin susu dia.Keluokan duit terus bayo...Eiiii geram la tgk.Tapi aku diam je lah,malas nk gaduh2 coz barang dia cuma satu dan brg aku pon satu gak.Aku jeling je tgk dia.Tapi biasalah,bila org C*** nie,diorang bknnyer cm org kita.Bila org jeling tentu dh perasan pe yg xkena.Nyonya tu wat xtau je sambil dok co che co che cakap bahasa dia ngn uncle kat kaunter tu.Eiiii....org dok tunggu lama,dia boleh plk potong turn.....Mulut tu rasa cm ringan je nk keluokan perkataan tapi sabo je lah...dok marah dlm ati je lah.....
Ni satu lagi kisah pasal Q...Nak tergelak pon ada,kesian pon ada.Kat tesco.....rata2 mesti org tau kat tesco ramai org.So,bila nk bayo tu,kekdng kna tunggu lama tambah lak bila kaunter cuma bukak sikit.Orang plk kalo membeli xingat dunia.Mesti penuh satu troli.Aku..????ada le cikit...kekdng penuh, kedng tu penuh ngn anak je...huhuhu.Aku ni bila menolak troli punyer le lemah gemalai.Jalan slow2 je.So,bila sampai kat kaunter bayo tu,aku pon tolak cam biasa.Tapi de le sorang kakak tu,dia kat kaunter 2.Aku nk ke kaunter 1.Bila dia tgk kaunter tu q dah xramai cuma de sorang je lagi berbanding ngn kat kaunter 2 tu,kakak tu tadi punyer le laju tolak troli dia.Aku tau dia nk rebut ngn aku le tu.Dah elok2 dok tunggu kat kaunter 2 tetiba bila tgk kat kaunter 1 tu leh cepat,dia pon kelam kelibut nk tuko kaunter lak.Ye lah org yg dok tgh beratur kat kaunter 1 tu cuma bwk brg dlm 1,ke 2 brg je.Berbanding kat kaunter 2 tu,brg masih berlmbak2 g blum dikira...huhuhu.Tapi aku ni xendah pon,aku tolak gak troli aku tanpa segan silu.Yg aku nk trgelak,kakak tu tadi bkn men laju g tolak troli nk pintas aku.Tapi tetiba je,og yg dh siap beratur tu tarik aku punya troli sambil hulur kad tesco dan duit....uishhhh,baikhatinyer org kat depan tu kan.....lalalalalala...kakak tu pandang je aku dengan perasaan malu le kot.Hehehehe.......husben aku dah tunggu dulu,so jgn rebut2 ye.....Dalam kes camni,aku ni dikategorikan potong q ke?????

3 ulasan:

Dda Ly berkata...

sbb asben kite da q kan dlu, takde la ajdinye potong q...huhuh (sebenonye saye pon salu wat cemtuh..) hikhik :P

jemput ke rumah..
http://laydie-dda.blogspot.com

keep in touch ye♥♥

jamie berkata...

tu namanya fair n lovely...adil dan cantik punya plan. bijak-bijak.

deeja berkata...

Dda Ly....
hehehe...serupa jugak le kiter ye,leh wat selalu

jamie...
mmg bijak kan pln camtu,tapi kesian gak kat kakak tu.Tapi kesian g kat deeja nie...hihihi

Kita hanya mampu merancang....

  Assalamualikum wbt massa bergerak pantas, macam2 dah berlaku  dah 3bulan mak meninggalkan kami sekeluarga, kali akhir bersama masa hantar ...