Selasa, 21 Jun 2011

Bertemu Kak Hasmizan & Famili.....

Menjelma kembali di lembaran Selasa....Perkenalan,pertemuan....itulah adat manusia.Hari Sabtu yg lepas merupakan kenangan terindah buat aku.Itulah pertama kali aku bertemu dngan kawan di alam maya ini.Mungkin bunyinyer agak pelik...itulah kenyataan.Orang lain mungkin dah berkali2 bertemu ngn kenkawan di fb ataupun blog tapi aku baru kali ini berkesempatan berjumpa dan bertentang mata sendiri dengan rakan maya.Selama hari ni,hanya bertegur sapa melalui chat box di blog.Kemudian berchat di fb.Kemudian berbual ngn telefon.Dan akhirnyer berjumpa sendiri ngn tuan empunya diri...Alangkah indahnyer ku rasa.Inilah cerita ku bertemu dengan Kak Hasmizan.

Kelakar....bila mengingatkan kembali saat2 ingin bertemu.Pe tidaknyer,kitorang berjumpa kat Cameron Highlands.Kak Mizan dari Paka Terengganu.Aku lak dah tentu dari Taiping.Jauh tu kan.Rezki nak berjumpa di Kuala Terengganu tempohari masa aku ke sana tak kesampaian.Husben Kak Mizan dah kena bertugas lak.So,xpe lah...rezki masih memihak pada kita,dapat jugak berjumpa akhirnyer.
Kak Mizan ke sana mengikuti konvoi...Konvoi pe ye kak,lupa le plk...hehehe.Kitorng dah berjanji nak berjumpa tu masa cuti sekolah tu lagi...lama le gak kiranyer.Citer kelakarnyer...ish3.Dua2 pakat xtau tempat.Sorang ke hulu,sorang ke hilir.Ye lah bukan nak kata la,dah nama pun bukan tempat sendiri.Jadi,pakat2 sama xtau la..Sampai je aku kat CH,aku call kak Mizan.Kak Mizan bagitau de kat Tanah Rata.Aku lak,masa tu singgah kat area Tringkap.Pastu lak,Kak Mizan call lagi kata dah de kat Boh estete.Aku pun xkisah la kat mana nak jumpa pun xpe..janji leh jumpa.Kitorng pun patah le balik.G le kat Boh Tea Sungai Palas tu.Masuk ke dalam....biasale jalan teruk,berliku2...ngn kete lak bnyk.Sampai sana,aku call lagi.Katanyer de kat cafe atas tu.Kitorang pun naik le cari.Sampai sudah aku cari xjumpa...adussss,camno ni.Betoi ke tempatnyer...Jenuh bercall berkali2...tanya itu ini.Kemudian,kami pakat gelak sama2.Pe taknyer,dua2 xtau yg Boh Tea tu ada 2 tempat....hehehe,mana nak jumpa ,sorang kat Boh Sungai palas,yg sorang g kat Boh kat area Ringlet tu....ish3....Nak buat cmne kan..dah ke tempat orang.Mana le nak reti...
Akhirnyer,kami ketemu gak setelah penat mencari....Seronok betul aku,bila dapat bersembang live ngn Kak Mizan.Peramah orangnyer...Tapi aku ni malu sikit...hihi.Sori ye kak....kalo Aja xreti nak sembang2.Memula tu jumpa kat taman tak jauh ngn pekan Tanah Rata.Pastu,kami diajak plk ke apartment tempat Kak Mizan menginap..Kitorang xbleh lama kat situ....Masa cukup mencemburui kita,xpuas rasanyer ketemu.InsyaAllah,kalo de rezki lagi,mungkin kita akan ketemu lagi..Kami sekeluarga berangkat pulang lebih kurang jam 4 petang....Singgah pasar malam Brinchang,beli barang sikit.Pastu balik le kami.....Sampai umah jam 8 malam.

Kak Hasmizan wif anak2 nyer..

Anak teruna Kak Mizan,Adam Yusuff..cute dier

Pertemuan 2 teruna kecik...Uwais & Adam

Pe ye yg kiter sembang masa nie?tgh ukur baby sape tinggi kot...hihi

Meh kiter panjat atas huruf2 tuuu.....yehaaa

Kat tepi jalan pun leh posing lagi...

Yang ni kat apartment kak Mizan bermalam tu.Memang best la kat situ.Nampak view yg cantik sgt.Tapi aku rasa gayat le plk,pe tidaknyer kat tingkat 4 tuuu
Ok...sekarang layan gambo kitorang lak kat ladang Boh...








Sekian dulu catatan kali nie....
oh ye,thnks Kak Mizan atas pemberian ole2 tu ye.Suka sgt...

2 ulasan:

Che Mid berkata...

Salam.. Jeles I, Che Mid pun ke CH cuti sekolah hari tu.. singgah sekejap jumpa kawan sedang berkemping di Tanah Rata..

Sape nak jumpa Che Mid.. angkat tangan!!

deeja berkata...

Salam Che Mid...

Teringin jugak nak jumpa Che Mid kalo sudi..hehehe.(sambil angkat tgn nie)Mmg ramai ke Ch bila cuti2,sampai sesak kat sana kan..g ke Ch kali nie le penglmn paling manis sebab dpt jmpa geng maya..

Kita hanya mampu merancang....

  Assalamualikum wbt massa bergerak pantas, macam2 dah berlaku  dah 3bulan mak meninggalkan kami sekeluarga, kali akhir bersama masa hantar ...