Isnin, 20 Disember 2010

Majlis Berendoi Uwais Firdaus...

Salam di malam Isnin....Penat,letih,rasa nak demam...itulah keadaan Deeja saat ni.Entah kenapa hari ni badan rasa lemah je.Agaknyer silap makan kot.Satu badan rasa seram sejuk.Ni pon dok rasa sejuk lagi nie.Dah telan panadol 2 bijik.De le rasa kurang sikit.
Dari minggu lepas g Deeja bz je.Ye lah nak siapkan persiapan tuk majlis berendoi yg telah diadakan pada hari Sabtu lepas.Kalo ikut perancangan Deeja nak wat bulan depan.Tapi disebabkan rasa kesian kat sepupu Deeja yg dok belajar kat UTM tu,kitorang wat gak le dalam bulan nie.Sepupu Deeja yakni anak pakngh tgh cuti skrng nie.So,ada deme leh gak tolong sikit2.Majlis berendoi tu xde lah wat besar2an.Cuma jemput sanak saudara dan kekawan rapat je.Deeja mintak maap bebanyak kalo ada teman2 yg tak dijemput.Masa suntuk sangat.Dalam seminggu je nak kena siap semo mende.Masak pon gotong royong anak beranak je.Meh le tengok gambo2 yg sempat disnap.....

Malam sebelum majlis...
 Bekas berisi cekelat...
 Kauthar berposing ngn buai yg disiapkan sendiri oleh Deeja.Lenguh tengkuk ooo nk siapkan mende alah nie.Tapi demi anak tercinta,pe pon xpe..simple je buainyer
 Beg untuk para tetamu..Dalam tu isi cekelat,kuih muih sikit yg di sponsor oleh cu,MIL ngn makngh.Dan sebenonyer majlis ni disponsor sepenuhnyer oleh bonda tersayang ku khas wat cucu lelaki pertamanyer.
 Yg ni tok kepada hubby ku dan juga MIL.Tgh ikat telur kat bunga telur.
 Makngah,tgh potong serai....Serai ni plk sponsor by makcik ku...Ni tuk wat resipi ayam goreng..

Di hari Majlis Berendoi...
 Sessi marhaban dan berendoi.

 Abaikan pandangan yg berselerak kat belakang tu ye....
 Makngh ngn Wani anaknyer...tgh potong2 tuk juadah hari tu..
 Jamuan sebelum marhaban.....kuih muih aritu,limas(tepung pelita),karipap,kek dan apam
 Uwais yg terlena asyik dalm buaian...Segak berbaju melayu siap bersampin lagi.
 Sessi potong jambul...



 Sessi bergambar...Inilah Pakngah ku
 Wani yg anggun berbaju merah...bersama anak2ku
 Antara juadah pada hari tu....pulut kuning,nasi putih,kari daging,jelatah perut,acar limau,ayam goreng berempah,ulam2+sambal belacan ngn buah
 Uwais masih lagi lena...
 Yeeeaaaahhhh.......mengeliat.Saya dah bangun...
 Sebahagian tetamu....
Majlis dah abis....sessi salin baju.Yg ni Mak tok....MIL ku


Sekian.....tamatlah sudah satu majlis yg penuh bermakna 

3 ulasan:

Kak Rose berkata...

Salam Deeja, bertuahnya anak bujang sorang tu dirai dengan majlis yg penuh bermakna... nampak tembam dah!

hana berkata...

bestnyer uwaus berendoii... lena plak tuh tk meragam masa cukur.. darwish berendoi atas tilam jerk.. hihihihi

deeja berkata...

Salam kak Rose..
Uwais mmg dh tembam skrng nie,kuat minum susu..

Salam Hana...
itu masa dia lena,waktu dia jaga sat g,high volume ooo.Meh le Darwish,join Uwais naik boyan,mesti best

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com