Khamis, 30 Disember 2010

Sessi Pendaftaran 2011


Pagi2 lagi dah kena bangun.Siapkan apa yg patut.Kul 8 pagi dah kena ada kat sekolah.Ari ni pendaftaran sekolah tuk pelajar2 tahun 1-6 kat sekolah Najla & Alyaa.So,kena le siap awal2....pakai baju cantik2,mekap sikit...hehehe walaupun jarak sekolah hanyalah dlm 500m je dari umah.Sebenonyer,bebudak bertiga termasuklah adiknyer Kauthar dah siap 'menerai'(try) baju ngn kasut sekolah malam semalam...Sakan dok berposing lagi depan kamera.Teringat lak masa deeja kecik2,gitu jugak le perangai.Memang teruja sangat nak pkai baju ngn kasut sekolah baru.Sekarang nie time anak2 lak ye....
Oh ye,sebelum terlupa,deeja nak mintak maap pada kekawan blogger yg sudi singgah dan bagi komen.Bukan pe,deeja akhir2 nie bz sangat.Kekadang tu baru je bukak blog dan jawab komen tau g blogwalking,dah si kecik lak wat ragam.So terbantut la keje mama.Biasalah,dah de anak kecik,masa kena budjet2 la.Dah xleh nak dok depan laptop je.Kena ngadap muka si kecik lebih la...toi dak?Thnks banyak2 pada yg sudi singgah blog deeja yg hamppir bersawang....idea bnyk nk tulis,tapi waktu tu cemburu sangat...
Ok...berbalik citer pagi tadi.Sessi pendaftaran Alyaa ngn Najla. Ari ni sarapan kat kantin sekolah je.Pastu anto Najla g kelas dia.Ayahnyer bayo yuran siap2....rm84 tak termasuk buku tulis.Deeja lak terus g kelas Alyaa.Biasalah pendaftaran tuk pelajar tahun 1.Kena amik no g.Dapat no9.Bayo yuran...rm118,wow banyak tu...itu hanyalah tuk yuran sklah,buku2 tambahan dan derma/sumbangan belum masuk buku tulis dan baju sukan.Campur2 semo,tuk Alyaa sahaja dah rm200.
Tadi,kat kelas Alyaa de ujian.Entah boleh buat ke tidak entahlah,harap2 boleh.Riso ati,pe taknyer,kelas dia tu semo budak pandai2.Masa pra dulu cikgu dah buat ujian tuk tetapkan kelas.So,Alyaa dapat lah kelas no1.Memula tu,cikgu bagi kertas tuk warna sementara nak settlekan hal2 pendaftaran.Buku2 latihan dah dapat.Buku teks pun cikgu dah bagi ari ni.Buku latihan semonyer de 16 buah.Abis ujian,cikgu bagi bihun ngn air kotak eorang sebungkus.Pas makan,di bawaknyer plk tuk main2.Ingatkan main pe ,rupernyer lawan tiup belon ngn kutip cekelat.Selesai semo tu,terus bersurai....dalam jam12 tengahari...Fuhhh,penat jugak rasanyer.Sementelah budak2 dalam kelas,de le sessi taklimat oleh guru2 di kantin sekolah.Biasalh citer pasal peraturan,jadual,pembelajarn....Wokeh...dah le kot sessi celoteh deeja,masih banyak g keje menanti.Insya Allah,di tahun hadapan kiter bertemu kembali....Moh le kiter layan gambo2 yg tunggang terbalik nie....camno leh jadi camtu ntah,dh tuko berkali2,bila upload still cmtu gak...ishhhh


Berposing di malam hari


Kauthar pon tumpang sekaki...kelam kabut pakai baju tadika

Ba ba cak....saya Uwais,dah pandai senyum

Buku teks Tahun 1 yg baru diberi tadi

Buku latihan

Kat kantin sekolah tengah sarapan

Kat tepi dewan sekolah

Kelas Najla

Alyaa dalam kelas

Tekun siapkan lukisan

Sape ntah tengah daftar anak dia yg nama Alyaa tuuu


Deretan buku2 yg belum diserahkan pada pelajar2

Berkumpul kat luar kelas,nak tiup belon ngn kutip cekelat


 Tamatlah catatn tuk kali nie.....
Wassalam

2 ulasan:

~ yus ~ berkata...

Wah! Dah siap dapat buku teks. Anak saya lom dapat lagi masa pergi progam transisi hari tu...

Program Transisi tahun 1 2011 SKS

deeja berkata...

Salam Yus...
Aah,dah dapat.Sekolah ni mmg diorang akan bagi awal2.Buku tuk tahun len dah di bagi masa cuti g.Kiranyer bukak sekolah nanti terus bljr je

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com