Sabtu, 15 Oktober 2011

Kunjungan doktor ke rumah.....

Salam santai di hari Sabtu.Hari2 cuti macam nie,mmg riuh di rumah.Maklumlah,semua ada kan.Hari nie de tetamu nk datang.So,pepagi lagi dah sibuk kemas2 umah.Biasalah,kemas umah xsampai sejam,kejap lagi dah sepah balik.Huh,letih betoi bila dah anak ramai nie.
Semalam,aku dapat panggilan dari seseorng.Doktor dari jabatan pergigian di Hospital Parit Buntar.Dia mintak izin aku tuk ditemubual dan buat kaji selidik mengenai masalah Uwais.Aku setuju je.Dia bagitau,dapat no tel aku dari clapam.
Tetamu yg ditunggu tiba bersama familinyer dalam jam 11 lebih.Ramah betoi doktor tu.Tak nampak macam doktor pun.Ye lah,kita ni sape la sangat kan,tapi bila doktor tu ngn anak2 serta suami baik,ramah..rasa seronok pulak.Macam dah lama kenal jadinyer.Doktor Khairol Niza Ahmad,orang Parit Buntar.Lebih kurang sejam perjalanan tuk sampai ke umah aku nie.Kaji selidik semuanyer berkaitan ngn pengalaman tuk membesarkan anak yg punyai cleft macam Uwais.Penjagaan masa kecik hingga sekarang.Perasaan kita sendiri,tanggapan masyarakat,bagaimana kita berdepan ngn org ramai...ehmmm,macam2 lagilah.Bagi aku,semua anak2 sama je.Sebabnyer,masalah Uwais xdela seteruk org lain dan kini dia dah pun kembali normal.Alhamdulillah...cuma sebelum operate je,jiwa aku jadi kacau kejap...adat le tu kan.Tapi aku masih lagi waras dan sentiasa berfikiran positif.
Dah alang2 tetamu datang.Takkan le nak jamu ngn air kosong je kan.Nampak sangat le kiter nie.Aku g le goreng mee.Itu je yg sempat aku sediakan.Malam tadi,pale asyik berdenyut2,tu yg xsempat nk masakkan apa2.Alahai...Husben doktor tu pulak,g beli lemang ngn ketupat kat pasar seberang jalan nie...rezki.So aku jamu je lah deme mee goreng ngn ketupat+lemang+rendang tu.Lajak je tengok anak2 doktor tu makan.Anaknyer 4 orang,macam aku jugak.Cara kelahiran deme pun sama ngn anak2 aku.Anak no 2 je yg brsalin normal,dh tu nama pun sama gak...Alyaa dan umo pun sama..hikhikhik,kebetulan.Yg sulung dah darjah 5,no2 drjh 1,no3 baru 6 tahun dan no4 baru 2 tahun lebih.Seronok kitorng berceloteh tadi.Tapi aku nie biasalah,bila baru jumpa aku malu2 cikit...hehehe.
Sebelum balik tadi,doktor Khairol bagi cenderahati kat aku.Ubat gigi...biasalah,nama pun doktor gigi kan...Katanyer lagi,kalo de pe2 masalah atau da apa2 nk tanya telefon je dia.Yg best tu,dia jemput kitorng ke umah dia...hehehe,mmg terasa nk g tapi segan le plk aku nie...aduuussss.Tapi aku cakap betoi,walaupun baru sekali bersua muka,aku dapat sembang elok ngn dia.Macam dh kenal lama je...InsyaAllah,satu hari mungkin ketemu lagi.

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com