Selasa, 11 Oktober 2011

Jom tengok penyu.....

Assalamualaikum....pagi nie dingin je.Dari subuh tadi dah turun hujan.Cuaca mendung je...hujan renyai2.Kalo dapat tido,mmg best nie.Tapi apa kan daya...bnyk tugas menanti.Ok,hari nie nak sambung pasal citer semalam.Lepas je balik dari Teluk Senangin,kitorang berangkat balik....dalam perjalanan,singgah le plk kat area Segari...g tengok penyu le plk.Selama hari nie lalu je tapi xpe singgah.Tempat penyu nie masuk ke dalam,Pair Panjang nama tempat tu.Tak jauh ngn tempat org tengok anak bulan.Meh layan gambo sekeping dua ni ye.Malas nk tulis panjang2,idea dh kering.Yg dok bertakhta di hati skrng,nak masak pe tuk tengahari nie.Jam dah kul 10 lebih...ahhhhhh...malasnyer....dah2,xusah bebel..jom kita g tengok penyuuuuu...

Depan pintu masuk.Masuk free.Dibuka setiap hari sampai jam 5 petang.
Budak2 punyer le seronok dapat tengok binatang2 nie....

Tuntung laut pun ada....comel2
Baby penyu...banyak toi.suka sangat budak2 nie.Diorng cakap rugi Uwais xdapat tgk..Uwais tido dalam kete ngn pah....so,xdpt le g tgk.Lenkali,deme nk g lagi...nk tunjuk kat Uwais lak...
Panas.....ambik gambo xleh nk celik....kikikiki
Naik replika penyu yg akan panas bontot.....kikikiki
 Pemandangan laut kat area situ...cantik sangat....
 Sempat g posing2......
Pastu....singgah bergambo depan ni plk......
Ishhhh.....cik husben bawak deme g masuk lak tempat nengok anak bulan nie....pagar xkunci,jadi g tumpang masuk ambik gambo je....xde buat mende lain...hehehe....so,tamatlah citer g Teluk Senangin dan tengook penyu kat Pusat Pengurusan Penyu Pasir Panjang Segari.....Jom2...balik le kiter...tapi opsss,singgah kampung le plk pastu kat Batu Hampar.....Balik dari sana kul 6 lebih....Tamat sudahhhhhh....

2 ulasan:

che mid berkata...

Wah, rajin betul berpanas sambil berposing terutama anak-anak tu..happynya!

deeja berkata...

Che Mid...

Nak berposing dh xkira dh panas ke apa ke...redah je...hehehe.Bila dpt g jenjln,mmg hepi sgt.Tak kira le tempat tu jauh ke dekat,mesti seronok anak2.

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com