Isnin, 10 Oktober 2011

Santai di Teluk Senangin.....

Assalamualaikum.....Pagi Isnin yg bz.Bnyk keje yg kena bereskan.Kain baju kn sidai,umah kn sapu.Pastu usung lemari,kemas baju2 Uwais yg selama hari nie dok dalam kotak pindahkan lak masuk dlm lemari.Dah makin bnyk le plk baju si kecik nie.Hari nie,ayah balik awal.Najla ngn Alyaa pun balik awal.Kul 11 dah balik.Kat sekolah de sambutan Hari Kanak-Kanak.Dapat le makan free....nasi ayam,sirap +aiskrim.

Semalam....Ahad,semua cuti.Dah lama xg jenjalan....ehhmmmm,ye ke lama dah...????Bukan hari2 ke brjalan...hehehe.Hati pun dah senang sikit.Uwais pun dah selamat,dah sihat.Maka,g le ambik2 angin kat tepi pantai lak.Memang dah lama xg pantai,mandi2 laut.Minggu lepas,mkngh/pkngh yg dok Ipoh tu ajak g Teluk Batik.Tapi kami xdpt nk ikut.Maklumlah,masa tu Uwais baru sangat kena operate.Keluar wad ari Sabtu,diorng ajak hari Ahad...so,mmg kesian kat baby kan...Sebenonyer xde pln pun nk g...ikut je kaki melangkah...hihihi.Alang2 dah nk balik kampung tu maka lajak le sikit ke depan je sikit g.Maka tersampai le ke Teluk Senangin....Sampai pun dah tengahari.Kitorng cuma singgah kat pekan Pantai Remis beli nasi ayam ngn air teh o ais.Dah nama pun xplan,so mmg xde mende pe pun yg di bawak...Yg ada dlm kete tu cuma tikar ,pinggan plastik,sudu,garfu...

Meh le layan gambo2 yg sempat di snap.....



Memula tu posing2 kat gigi air....
Celup2 kaki je...xde aktiviti mandi manda sebab xde bawak baju salin pun...yg de baju Uwais je
Cantik tau pemandangan kat sana...bayu laut pun nyaman je...memang sesuai nak tenagkan fikiran sebab kat situ tak sibuk macam kat Teluk Batik


Uwais......seminggu lepas operation,dah g jenjalan makan angin
Kat sini le kitorang hampar tikar pastu makan2 ngn bekal yg dibeli kat Pantai Remis tu...tapi gambo mkan2nyer malas nk tnjuk....lawo sangat
Aktiviti petik daun2 ngn bunga2 dek budak dua beradik yg memang lasak tuuuuu
Lastly.....tengok...dalam xde baju salin...diorng mandi gak....lantak korang lah....KakYong still maintain...malu nk mandi,dh beso le katakan....

Ok,stop sini dulu...balik dari Teluk Senangin,kitorang singgah tempat penyu lak kat Segari...next n3 ye....

8 ulasan:

IxoR@ berkata...

pantai senangin...

tak penah dengar.... cantik juga pemandangan ya....

:D

Bapak berkata...

teringin singgah teluk senangin, selalu teluk batik jer..

Gieyana berkata...

Teluk Batin tue crowded sgt kan..ritu p tp rs mcm x best lak..ramai owg..

pantai Senangin nielebih peaceful n tenang jer kan..bestnyer picnic cmni..:D

deeja berkata...

Ixora...
Penah dengar Damai Laut Beach Resort Lumut?Teluk Senangin nie xjauh dari situ le jugak tempatnyer.Satu jalan je pun cuma Teluk Senangin nie kena g ke depan lagi.

Bapak....
Best jugak kalo makan angin kat sini.Baru nk membangun.Dulu xberapa nk elok skrng dh bnyk kemudahan..tempat pun dh makin bersih

Gieyana...
Iye betul,kat TB mmg ramai org.Dah tu nk parking kete jauh.Nak jalan ke pantai ngn usung barang2,lagi le seksa rasanyer.Sini,rasa aman je.

Sue @ Nenie berkata...

Salam...bestnya sesekali dapat lepak@makan angin tepi pantai...

deeja berkata...

Sue@Nenie...
Sesekali bila dapat hirup angin pantai mmg best...nyenyak je kalo tido..

che mid berkata...

Salam, lama betul tak pergi belah Perak sana.. memang cantik pantai Teluk Senangin tu..

deeja berkata...

Che Mid....

Cuti2 datang le jenjalan Perak...bnyk tempat yg menarik leh datang lawat..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com