Jumaat, 14 Oktober 2011

Mama....xkeluar gajah puuunnnnn.....

Salam Jumaat....Pepagi lagi dah kecoh kat umah.Biasalah,pepagi berebut bilik air nak mandi.Almaklumlah,bilik air satu je.Kat tandas pun boleh mandi,tapi xde sorng pun teringin nk mandi kat situ...hehehe.Alyaa,kalo pepagi mesti dia yg nak mandi dulu.Jangan de sapa2 nk potong turn dia.Mesti merajuk punyer....haishhh,teruk toi.
Ari nie,bukanlah nk citer pasal mandi pagi2 tapi citer anak aku nk mandi ngn gajah.Alahai....camno wehhh.Semua gara2 iklan 'carrie junior' tu.
Alkisahnyer,selama ari nie aku xpenah beli mandian dr jenama tu.Selalu beli pureen ke,anakku ke atau yg jenama kodi2 je.Masa nk g 'check in' spital tu hari,aku terbeli le 'carrie junior' tu.Ala beli yg pek kecik je pun.Rege dalam 2 hinggit lebih je.Budak2 yg lain nie bila tgk aku beli mandian tu deme dah seronok.Boleh mandi ngn gajah kejap g.Aku cakap nanti lah,yg tu tuk adik Uwais bawak g spital.Ok xpe...diorng paham.
Balik je aku dari spital Sabtu yg lalu,deme dh teringatkan mandian tu.Terus ambik.Tanya aku lagi,betul ke nanti keluar gajah masa kita mandi.Aku cakap,try le.Diorng tanya g,kat spital tu hari keluar tak?Aku cakap,aah,keluar.Pe lagi,bila dengar aku cakap camtu,terus g mandi si Alyaa ngn Kauthar nyer.Sakan le main air ngn sabun.Pastu,aku dengar diorng jerit panggil aku.Mama,mana gajahnyer,xde pun.Aku kata dah xde tab mandi,kalo ada mesti keluar punyer.Diorng percaya apa yg aku cakap.Tapi tu la,sedikit hampa gamaknyer diorng tu.Ye lah,punyer la excited nk mandi ngn gajah tetiba xkeluar pulak....aduhaiiii...

Moral kat sini....
Xusah le tipu2 budak2,diorng akan percaya apa yg akan kita katakan walaupun mende tu tak munasabah langsung dek akal.Lagi satu...iklan2 kat tv,terlalu berpengaruh kat budak2...so kenala kita awasi diorng supaya hanya yg elok saja boleh jadikan contoh...


gambar...ehsan google je..

5 ulasan:

hajarus berkata...

hehehe... tersenyum sorang2 hjr bc n3 akak ni... kiut la soklan anak2 akak... hikhikhik...

che mid berkata...

Tu la.. mama nak temberang.. las las mama yang pening nak menjawab balik..

CitarasaKu berkata...

teringat time anak masa kecik dulu kita pun selalu cakap hallowman datang jika tak tidur, sekarang nie bila dah besar dia jadi penakut tidur mesti buka lampu.Alahai anak lelaki pulak tu..pening kepala .

Kak Rose berkata...

moralnya kena sllu cakap benar kat anak2... cian budak2 tu. kena la bawak g zoo jumapa cik gajah tu. he he he

deeja berkata...

Hajar...
aah,Hajar..biasa la ngn budak2,mcm2 soalan ada.

Che Mid...
Itu le pasenyer kak,budak2 ni xleh nk temberang...pastu kita yg kena balik

Citarasaku....
Iye,kalo kita asyik takutkan deme ngn citer yg bukan2 last2 kita jugak yg teruk...hihi

Kak Rose....
betoi kak...apa jugak kita kn cakap yg betul.lagipun kan menipu tu dosa .Zoo xjauh pun,10 minit dh leh sampai tapi bab nk membawak tu malsa.Nak jln kaki ngn rakyat yg ramai...huhuhu,penat..hihi

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com