Rabu, 28 Julai 2010

Cuti-Cuti kat Penang........

Salam bertemu kembali di persada maya ini.Terasa begitu lama menghilangkan diri,walaupun sebenarnya masih lagi bernafas di alam yg fana ini.Baru semalam TM datang pasang streamyx kat umah.Kitorang dapat langgan yg rm38 sebulan tu.Dulu pakai cik berok,rm78.pastu bila dh peknen,malas nk dok surf internet ari2 tuko lak amik prepaid yg seminggu rm20 tu.Itu le pasenyer Deeja dok senyap je.Nmpaknyer kini dah leh kembali seperti sediakala tapi mengikut mood dan juga kesihatan diri ni.Oh ye,sebelum tu Deeja nak ucapkan ribuan terimakasih pada semo teman2 blogger yg sudi wish bday tuk anak Deeja,Najla.Semoga doa kalian menjadi kenyataan.Amin.

Berbalik pada tajuk kat atas tu,kitorang p makan angin sat kat Pulau Mutiara,Penang pada hari Ahad yg lepas.saja je p jalan2,mengisi kebosanan hati yg semenjak peknen ni asyik nak g jenjalan je.Pegi pun dah lewat,sampai pun dah tengahari sedangkan masa perjalanan dari Taiping ke Penang cuma amik masa dalam 1 1/2jam je.Masa pegi bawak le anak2 naik feri.Dulu selalu pegi ikut jambatan je.kali ni nak bagi le diorang rasa naik feri lak.Yg leceh tu nak kena tunggu turn......tapi tak lama sangat pun dalam 15 minit je.Tu pun dah merungut2.Kat Penang,kitorang xde la jalan pusing satu pulau pun.Cuma yg dekat2 je.lagi plk,cuaca aritu tak berapa nak elok,,kejap mendung,cerah pastu ujan.

Meh le kiter nengok gambo kat sane ye......

Kat depan Fort Cornwallis......Kena bayo-dewasa rm2,kanak-kanak rm1

Pandang ke mana le agaknyer tuuuuu.....?
Waduh......beso meriam tuuuu....
Yg kt atas ni gambo sekitar Fort Cornwallis,tapikan ada mende yg tak berapa setuju kat situ.....tandas dia....eiiiii.....betoi la tempat cina...ayor paip jenuh kena tadah ngn tangan je.Takde getah paip.Yg disediakan hanyalah tisu tandas,suruh calit2....eiiiiii....Sepatutnya,tempat camtu walaupun ramai pelancong luar,tetap ada pelancong yg beragama Islam.Patutnyer diorng lebih peka ngn hal sedemikian.

Kat Padang Kota.....

Kat Muzium Negeri......Kena bayo sehinggit...kat dalam xleh amik gambo

 Kat umah P.Ramlee......





Kat Toy Museum yg mahal giler....bagi deeja la.Pasenyer,kat dalam tu xde la begitu indah berbanding dgn duit yg kiter bayo.Dah tu,nk komplen pasal tandas lagi.Betoi2,xde ayor kat situ yg de air kat sinki luar.Betoi2 kena dok calit2....Hampeh......





Itu le gambo serba sikit kat Toy Museum.....Rasa2nyer kalo nk buat ala2 toy museum kat umah pun boleh nie....

Disebabkan cuaca yg tak begitu mengizinkan,so kitorang pun mengundurkan diri lebih awal.Singgah kat Pantai Miami jap.Xde turun pun,cuma memandang dari jauh.tengok ombak pun beso je,cam takut le plk....Pastu,pusing2 town.dalam hujan yg renyai2 dapat le gak beli baju sorang sepasang kat budak2.Mak budak cuma dapat keychain ngn magnet.Memang tak sah kalo tak cari magnet.Dah jadi seronok plk bila dapat tgk magnet yg bermacam bentuk .....Sekian le saje citer2 kat Penang.....

8 ulasan:

Kancilbiru berkata...

wow bestnya jalan-jalan....

LuVidA^^ berkata...

sonoknye cuti2 kt penang ye

hajarus berkata...

hajar dah masuk 8 bulan dok penang ni tapi xsampai pun lagi tempat2 yang akak g lam pic kat atas ni.. huhuhu...

genny da bomb berkata...

amboi sonoknya jalan2...pi penang takat atas jalan ja la..tak penah round2 lagi..kecik2 dulu ada la tapi dh tak ingat dah hehe

deeja berkata...

Salam semua.....kancilbiru,luvida,hajar & genny...
Sementara lum posa ni je leh jalan2,pastu dh kena rehat berpantang lak...sebenarnyer bila dh dekat ngn tmpat kiter duduk,mmg kiter xpenah sampai,nape tah.Akak pun sama bukan semo tmpat kat Tepeng akak penah g.

IxoR@ berkata...

jauh berjalan kak.. ke penang. ermm, dari tempat akak dekat la....

best ye.... mkn pasembor tak? itu perkara wajib kot....

deeja berkata...

Salam Ixora...
dari tmpt akak mmg dh xbrpa jauh.adala rasa rojak pasembor sikit,rasa xbrapa best la...huhu

zarina berkata...

masa puasa haritu baru je p penang..sama pulak tempat kita p melawat tu

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com