Khamis, 12 November 2009

Pizza Ala Deeja....

Salam di pagi Khamis.....Pizza ni Deeja wat tuk makan petang semalam...Disebabkan semalam dok ujan,so tak tau nak bikin pe tuk minum petang....Belek2 petiais,de le keju 2 keping,sosej,sayur campur....Pe nak wat...Akhirnya dapat gak idea.....roti pun masih berbaki.So Deeja cuba le wat Pizza Ala Deeja ni....Cara nak buat senang je.....
Roti sandwich
Sayur campur sejukbeku
Sosej
Bawang besar-dipotong2
Sos cili
Mayonis
Serbuk pizza-de nama len ke,lupa le plk
Keju

Cara sediakan
Sayur dan sosej dicelur sebentar.
Kmd bila dh mask gaul ngn mayonis
Sediakan roti,sapu sos cili sikit
Taburkan toppingnya-semua benda2 tadi
Bakar sekejap dlm 5 mnt atau sehngga keju cair..
Kasi close up sikit,supaya sapa2 yg tak nmpk tu leh nmpk....Awat keju dok setompok tu...Tu keje husben Deeja ...Nak bagi cepat siap,puyut dah lapo...
Masih dalam oven g ni....Kowang jgn dok gelak tgk oven kak Deeja yg buruk ni ye....

18 ulasan:

zailamohamad berkata...

macam sedap..Zaila puasa hari ni..pagi2 dah terliur;P

Alfi berkata...

wah,,lezat bnget makanannya jdi ngiler...
hehehehe..
salam knl,....

LOVE2COOK berkata...

Wow, simple pizza! Pasti tastier than the others! ;)

Iza berkata...

amboi,rajinnye buat pizza....cm sedap je...

kak ina kl berkata...

salam deeja..tak kisahlah oven buruk pun..janji boleh berfungsi udahlah..

deeja berkata...

salam zaila..
puasa ke..?xpe thn2..sat g brbuka leh cuba wat

Alfi...
salam kenal

Love...
mmg simple..blehle nk makan

Iza...
tgh kelprn,kn rajin le sikit..hihi

Kak ina..
betoi tu,kalo baru tapi xpenah berasap xguna gak kan..

IxoR@ berkata...

kreatif la sis..

cenggitu pun nampak sedap tau!

:D sy boleh cuba nti....

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

wah..simple nyer...

LORD ZARA 札拉 berkata...

bestnya~

=]

Redbloodsnow berkata...

uiii..sooo simple mimple kak. ailikeee. tenkiu for sharing ea. alaaaa xde lah buruk pun ler. at least ado kak...mcm zie nih, nan ado...hehehe


:P

P/s:
salam perkenalan gak :)

zella berkata...

salam persahabatan...

wah...sedapnyer..

ni yg nak kena try buat ni...

;p

deeja berkata...

Hai Ixora,Alvin,Lord Zara,Redbloodsnow&zella...
Semua bleh try wat,tapi kalo wat panggil akak ye..nk p makan free...hihihi

Manjakusayang berkata...

Salam...

Tq utk idea tu... teringin pula nak buat piza cam nie... BAlik kerja nanti nak cari roti dan buat piza cam nie ler...
Ops! Lupa salam kenal yer...

idayusof. berkata...

Bestnyer pizza.Senang pulak tu tp mana nak cari serbuk pizza tu ek?...Kalau kat Tesco kat bhg mana?

reen berkata...

uitt..sdapnyaaa..
leh cuba try test ni..he..

QuEiLa berkata...

waaa..terliur la..nak try wat jgk ah..uhuhu

zella berkata...

tapi kat umah sewa saya ni xde oven lar.. heheheh...

xpe2..blk umah family,leh wat hehehehe

deeja berkata...

Salam manjakusayang...
Salam kenal juga...makasih...tu le tujuan utama berblog2 ni...leh kongsi2 kan...

Salam ida...
Akak pun beli kat tesco.kat bhg rempah2 tu ada...cuba p cari

Hai reen&queila..
try,jgn try ye...

Zella..beli yg kecik pn leh gak,jnji ada

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com