Jumaat, 31 Julai 2009

Melaka Bandaraya Bersejarah....

Foto-foto ni dah lama,tapi baru sekarang aku berkesempatan nak upload.Ini adalah kali ke2 anak-anakku ke sini.Melaka....aku kagum dengan mu....Sejarah bermula....aku bangga....
Ini Memorial Pengisytiharan Kemerdekaan....Merdeka...Merdeka...Merdeka....Wahai rakyat Malaysia,sedarlah betapa bertuahnya kita sebagai warganya....Patriotiknya aku plak...Bila terpandang aku terimbau kenangan silam...Melaka negeri yang terkenal,tersohor di mata dunia dunia.Parameswara....Portugis....dan bermacam lagi hinggalah kita mencapai kemerdekaan pada 31 Ogos 1957...

Di hadapan A Famosa...
Pemandangan dari atas Bukit St Paul

Tapak arkeologi,dikatakan inilah sebahagian daripada tembok kota yang dibina Portugis....Kalau silap maaf ye....Lupa lak....






Kat tepi jalan....nak balik dah...
Kat Restoran Jejantas
Lapoor le....Pekena A&W dululah.Ni kat highway....Lupala nama tempat tu..

Tiada ulasan:

Kita hanya mampu merancang....

  Assalamualikum wbt massa bergerak pantas, macam2 dah berlaku  dah 3bulan mak meninggalkan kami sekeluarga, kali akhir bersama masa hantar ...