Rabu, 17 November 2010

Salam AidilAdha

10 Zulhijjah.....Hari Raya AidilAdha tahun ni jatuh pada hari Rabu bersamaan 17 November.Tiada persiapan raya yg dibuat.Almaklumlah,daku masih lagi dlm berpantang.Masih xlarat nk buat itu ini.Pepagi lagi cik hubby dah balik kg.Bawak Najla je.Tok pada hubby buat akikah tuk baby kecik,Uwais.Makacih Tok,sudi kluarkan duit tuk anak kami.Petang karang baru Deeja anak beranak balik.Bukan xnak g awal2 tapi badan nie masih kureng g.Sat g nk tido ke apa ke susah sikit.Kat kg,dah tentu ramai.So,pastu dah selesai hal sembelih menyembelih,kitorang akan balik le kejap.

Hari ni rasa busan sikit.Dah le bekalan air xde.Awat la leh jadi lagu tu?Paip pecah gamaknyer.Adus...Hanya harapkan air tangki yg bersisa sikit je lagi tu...Boleh le tuk nak lepaskan hajat ke apa ke...Tersiksa sungguh di pagi raya nie.Dah le xde pe persiapan pon.Umah macam tongkang pecah.Aaahhh,tak larat la nk mengemas.Karang kalo lasak2 sangat,luka balik ke apa ke kat tempat operation tu baru kes naya.So nak xnak,mana yg mampu je buat.Yg xmampu,bio je...Leh camtu ke?Kat umah nie cuma de lemang je.Itupun mak sedara yg bagi.Lauk xde.Roti gardenia de la.....Ish3,raya sakan daku nie....hehehe.Dan pintu umah sentiasa TUTUP...jgn kata pintu,tingkap pun xbukak.So,sori ye pada sesiapa yg nk datang tu,tuan umah melarikan diri atas sebab2 kesihatan dan juga xde pe nk jamu kalo de tetamu dtg.....huhuhuhu...Jahatnyer...hukhukhuk.

Wokeh lah....dh xde idea nk tulis...Mata dok rasa cam berpinar je.Pe taknyer,tiap2 malam tido lmbt.Dalam erti kata len,nk tido pon xbrape boleh.Biasa le tu....kan de baby kecik.Kejap2 nangis.Sekarang nie plk pandai nk suruh dukung dia je.Tido xnak kat bawah,kena riba.Jadi nk wat cmne lagi,terpksalah...dan la nie de cara baru,tido atas perut mama dia.Alahai....Bila terjaga xde le nk nangis sgt bila terasa dok atas orang....Itu la budak sekarang,kecik2 dah pandai.

Sempena hari yg mulia nie.Deeja sekeluarga mengambil kesempatan tuk mengucapkan Selamat Hari Raya AidilAdha.Semoga segala pengorbanan kita di terima Allah.Berkorban apa saja.Harta ataupun nyawa....Oh ye pada sesiapa yg balik kg tu,hati2 ye.Esok,sekolah masih lagi cutiiiiii......ari Jumaat sklah balik sehari pastu cuti panjangggggggg.......Yessss....umah ku akan riuh pagi petang siang malam....

3 ulasan:

Dhana/戴安娜 berkata...

salam sahabat
salam Aidil Adha juga yach semoga kita mendapatkan bekah amien

Yunus Badawi berkata...

Salam deeja.

Oh dah dapat baby baru. Tahniah!

Baby sekarang mmg bijak2. Kecil2 lagi dah mcm tahu2 aje. Tidur atas perut tu tererlah sbb dia tahu emak dia ada ke tak.

deeja berkata...

Dhana..
Salam Aidilfitri Dhana,sesama le kita mengharapkan keberkatan dari Allah.

YB...
Salam YB,
Aah,baru dapat bby baru.Itula zmn skrng nie budak kecik pon dh pandai itu ini.

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com