Ahad, 3 April 2011

Uwais ngn mende gigit2.....

Keterujaan menulis catatan mengenai anak lelaki bongsuku semakin memuncak.Entah kenapa,bila nak tulis je blog,mesti nak tulis citer pasal Uwais.Jangan jeles ye anak2 mama yg lain.Dulu2 xde blog.Sekarang nie,dah de blog.Jadi bolehlah berkongsi cerita kat sini.Sekarang ni,Uwais dah makin pandai.Lagi 8 hari Uwais akan berusia 6 bulan.Dah pandai pegang barang.Senyum meleret.Dah kenal mama ngn ayah.Kalo dapat je barang,mesti nak gigit,masuk dalam mulut....Jadi,ayah belikan mende gigit2 untuk Uwais.Ala,omputih panggil teether,betoi kot ejaan dia.Ish,kiter ni bukan pandai bab2 omputih nie...hehehehe.Masa memula beli tu,Uwais xsuka.gamaknyer,saiz mende tu besar kot.Berat gamaknyer.Tapi sekarang nie,dah suka plk nampaknyer.Mula2 tu nak beli yg jenis lembut2 yg cam jelly tu.Tapi ayah cakap,dah cam pesen lama.Masa Najla dulu pun de beli.Rattle pun ada,tapi entah,malas nk g punggah atas lemari.Bukan pe,sekarang nie,semua brg2 mainan yg lama2 dah siap simpan dalam bakul pastu letak atas lemari.Kalo dok kat bawah,karang boleh bukak muzium lak cam Toy Museum kat Penang tu...huhuhu....agak2 boleh ke???Jadi khazanah Malaya itu akan terus tersimpan hinggalah tiba cuti sekolah.Barulah boleh turunkan.Itu pun tgk2 jugak.Kalo dengar cakap baru leh main.Kalo idak,jgn harap la...Ish3,kejam toi.Ye lah,kakak bertiga tu kan dah sekolah.So kena berjinak2 dengan buku,bukan mainan budak2 kecik lagi.Wokeh,dah ye,malas dh nk bebel2 lagi.Layan je lah gambo2 Uwais yg tgh dok pulun gigit mende gigit2 tu....kelakar bila tgk.

Tgh mencari port yg sesuai untuk gigit2...
Ahhh...kat sini pon boleh,tapi xbessstt la,keras...
Haaaa.....yg belah sini,sedap sikit.Lembut sikit.....nyam nyam...
Sambil gigit2 leh pucing mende cam matahari tu....
Air liur dah meleleh sakan...Sampai abis basah kat tali pinggang swing tuuu
AAhhhhh......biarlah basah pun.Yg penting,sedap gigit2 mende nie.....

4 ulasan:

Kancilbiru berkata...

lama tak singgah sini...:)

sedapnya nama Uwais..:)

deeja berkata...

Kancilbiru....

senang2 tu jenguk la umah akak nie..sepi je kekadng tu,huhuhu

Nama Uwais tu akak ambik dari nama seorang pemuda yg terkenal sangat2 di zaman nabi dulu.

~ yus ~ berkata...

hehe..arif pun suka mengeget sekarang. Bahu saya pun dia gigit, sabar jelah..:)

deeja berkata...

Yus...

Bab gigit menggigit nie dh jadi hobi dan tabiat tuk Uwais.Apa jugak yg dia nampak mesti dia nk gigit.Kalau tak dapat capai,mesti dia geram.Sekali sekala seronok jugakkan bila kena gigit nie...hehhehe

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com