Khamis, 16 Jun 2011

Survey ??????

Salam di hari Khamis.Hari ni mengantuk sangat.Semalam tahan mata.Bukan pe nak tengok gerhana bulan.Tunggu punya tunggu,nampak le cik bulan.Memang cantik bila bulan tu penuh.Bercahaya je.Masa tu dah kul 1 pagi.Tapi,belum lagi gerhananyer.Tunggu le lagi sampai la kul 2.30 pagi.Akhirnyer aku terkecewa sendiri bila bulan dilindungi awan.Ala...xde rezki nak tengok.Akhirnyer aku bukak live webcasting ,siar live dari Masjid Negara.Alhamdulillah,aku dapat tgk.Tapi rezeki tetap xmenyebelahi aku,tetiba je line ilang.Terus xnampak apa2 dah.Time tu dah kul 4 pagi.Memang bulan dah lindung sehabisnyer.Kat luar pun gelap,tak berbintang.Suasana nampak sepi je.Hati teringin sangat nak tunggu bulan muncul kembali tapi kepala dah rasa semacam.Pening le plk.Maka,terpaksa la aku pendamkan hasrat.Sambung tido je lah.

Ala,dah lari tajuk le plk.Sebenarnyer aku nak citer pasal survey.Survey pe lak tu.Baru sekejap tadi,rumah aku ni dikunjungi ngn seorang wanita muda.Usia lebih kurang aku lah kot.Tapi dia ni cina.Nak tau pe yg ditanyanyer.Nak survey pasal kete yg usia bawah pada 6 bulan.Dia ni datang dari Ipoh,katanyer.Nak survey pasal kete dotdotdot je.Ish...aku xcaye la.Macam mana nak percaya,setahu aku syarikat dotdotdot tu besar.Masa kitorang beli kete tu,salesman dah cakap nanti diorng akan pos satu surat.Surat tu khusus tuk survey kete2 deme.Kitorng dah anto pun.So,nk survey pe lagi.Yg aku suka pasal company kete ni kan,pe jugak info, diorng akan anto sms.Bukanlah aku nak memuji tapi aku puas hati la,setakat nie.Yg aku ragu2 sekarang nie,pasal org yg datang nak survey tu.Aku rasa diorng bukannyer betoi2 nk survey pasal masalah kete,pe2 pun pasal kete.Aku agak kan diorng nie saja2 je,dalam kata lain ada udang sebalik mee.Pe taknyer,sambil dok sembang2 ngn aku tadi,mata pompuan cina tu asyk dok kerling2 je kat dalam umah aku.Riso wei,meskipun aku xde le kaya raya tapi mana tau kan.Kiter tetap kena beringat.Kebetulan lak masa tu kete kitorng nie dok kat luar pagar.Pagar depan pun xbertutup sebab aku baru balik dari company dotdotdot tu la.G ambik cek.Yg husben lak mmg xde,kluar g ambik Kauthar kat tadika.Aku kelentong jelah kata husben mmg lambat balik,pastu nk kena g outstation le...Pe dak nyer,cina tu cakap nk singgah lagi oetang nie.Jangan harap la,aku nak percaya.Kalo de pe2 masalah pasal kete nie,just g report je kat company diorng tu kan.Nak survey pe lagi.So.....beringat lah...Jangan tertipu.Pasal banyak jugak aku dengar kes2 yg bukan2....takut jugak wei...

Tiada ulasan:

Kita hanya mampu merancang....

  Assalamualikum wbt massa bergerak pantas, macam2 dah berlaku  dah 3bulan mak meninggalkan kami sekeluarga, kali akhir bersama masa hantar ...