Isnin, 8 Februari 2010

Issh....Issh...Issh.....Macam2 citer....

Salam bertemu di hari Isnin....Pe citer semua..?Tentu sihat,ceria dan gumbira saja kan...Deeja...?Sama sahaja,menjalani kehidupan seperti insan lain...Adakala ceria,kadangkala sedih...biasalah..itukan rencah kehidupan,tanpa situasi begitu tiadalah warna warni dalam hidup kita ni...Hari ni,Alyaa tak kesekolah.Demam le plk.Agaknyer kena panas kot.Hari Sabtu kelmarin sempat g ke Teluk Batik.P mandi manda.Tapi kami yg tua2 ni takle mandi,hanya memantau anak2 je.Orang tak ramai,macam hari biasa je.Agaknyer banyak budak2 sekolah kot,tu yg tak ramai orang.
Oh ye,sebelum tu nak ucapkan terimakasih pada kawan blogger kiter yg dok kat Toyama nun.Thanks je sudi kirimkan buat Deeja,barang tu dah sampai ari Sabtu sebelum kitorang p ke Teluk Batik....anak2 suka betul....
Ok,berbalik citer Alyaa yg demam tadi.Dia tak lalu nak makan ari ni.so tanya dia nak makan apa.Dia nk McD.Amboi beso selera orang demam ni...hehehe...Lepas makan tengahari tadi,kitorang pun keluarlah p ke pekan.nak beli McD tu bukannyer dekat....la ni depa lak pindah ke Taiping Sentral,lagi le jauh.dulu kat The Store tu je...Xpelah,dah anak nk makan.Beli Mc Chicken 1set ngn aiskrim.Dah makan kentang goreng je ngn aiskrim.bagi burger,xlalu jugak...pas makan,kitorang pun balik le....Nak dijadikan citer...ahaks...malunyer....nak tau jugak ke....?Ok..camni.....disebabkan terlampau rancak bersembang,tak sedar kereta dah abis minyak...Alahai,camne leh lupa nk isi sedangkan memang nak ke stesyen minyak nak isi minyak.Kete tu memang dah keluar warning gambar pam minyak tu,tapi leh lagi jalan...selalunyer bila keluar tanda tu masih leh lg jalan dalam 70km....tapi dah ditakdirkan ari ni nak kena berehat kat tepi jalan,tak perasaan lak minyak dah betul2 xde....Nasib baik dah xjauh ngn umah.Tapi jauh le jugak,masih de dlm 1km g....nak buat camne,husben terpaksalah jalan kaki balik umah....kecian dia....Mujur le gak kete berenti kat tepi jalan yg teduh,de pokok2 kat situ....Makan angin le kejap,bukan orang tau pun....Dekat 1/2 jam jugaklah kami kat situ,pastu husben datang ngn motor,isi minyak kete.Deeja bawak moto le plk balik ke umah....Adus,macam2 citer ye Deeja ni.Lepas satu,satu hal yg jadi....Takpe,len kali kena lebih hati2 dan beringat.Janganle dok sembang banyak sangat dalam kete sampai terlupa apa nak buat....hehehehhe....
Petang,kami ke spital lak.Badan Alyaa masih panas g,tak kebah2....Hospital kat sini bukak sampai malam.Opss,bukan yg kecemasan tau.Kat Taiping ni de dua spital.satu khas untuk kecemasan dan yang satu g untuk pesakit luar.Dulu2 memang kalo lepas waktu pejabat kena ke tempat kecemasan,tapi sekarang bila Malaysia kiter ni heboh ngn H1N1,jadi pesakit luar masih boleh lagi ke spital hingga malam tanpa mengganggu tempat kecemasan.Waktu2 macam ni memang orang dah xramai.Tapi kami terpaksa tunggu lama gak.Apataknyer,Alyaa kena amik darah.Doktor nak check takut de penyakit lain plk.Xkisah lah tu,asalkan anak kiter sihat,ye tak..Tapi,darah si Alyaa ni plk tak nak keluar.Sampai 3 kali amik darah....aduh kasihan kat dia.Alyaa ni jenis yg berani,sikit pun tak nangis....cuma de le cakap sakit...tapi cakap pelan2 je...Siap di puji2 lagi ngn staff kat situ,kata Alyaa budak baik,berani,senang,dengar cakap...Hehhehe...baiknyer Alyaa mama ye...lepas dapat keputusan,doktor cakap xde apa2,cuma demam biasa.Dotor tadi bagi nasihat macam2 kat kami.Katanyer,bila demam camni dia xbagi ke sekolah,sruh kuarantin kat umah,Alyaa dapat cuti seminggu....Doktor sruh asingkan tempat tidur,segala peralatan makan minum pun kena asing.Takut berjangkit katanyer.Pastu,dia suruh Alyaa makan,banyakkan minum air& rehat yg cukup.Bagus doktor tadi.Macam2 yg diterangkan mengenai anak2 yg demam ni....Mudah2an,Alyaa akan cepat sembuh....Cian anak Deeja ari ni,dah le kena lepak dalam kete tadi,pastu kena lak cucuk amik darah sampai 3 kali....Xpelah....mungkin de hikmah disebalik semua kejadian yg berlaku....
Ok,sampai setakat ni saja Deeja berceloteh....hingga ketemu kembali jika ada kelapangan....

4 ulasan:

zan-xray berkata...

selalu gak wat bodoh bila signal minyak tu keluar sebab leh gi ke depan lagi.
tak elok diamalkan sebab kita tak tau stesen minyak yang diharapkan buka ke tutup, lagi satu time tiba2 jem... sudah!!

azlina berkata...

salam deeja..
kesiannya aleya..x sht ke semuga cpt sht yea..sekarang ini dah musim demam..hai dtg teluk batik tak sgh rmh akk yea..

hajarus berkata...

betul la kate .azlina tu rasenyer skang ni musim demam kut...

deeja berkata...

Salam en zan....
mmg betoi tu,tp hajat hati keluo mmg nk p stesen mnyk,tp dh ditakdirkn terlupa...huhu...alahai...

salam kak Ina...
sori ye kak,dh kesuntukan masa waktu tu.p pun dh tghari..

salam hajar....
cuaca pun dok panas,cmne la org xdemam kan...kena makan zat bnyk2 ni,nk kuatkn antibodi..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com