Jumaat, 12 Februari 2010

Menu Sarapan-Sandwich Telur.....

Salam bertemu kembali di hari Jumaat yg mulia,penghulu segala hari.Amacam hari ni?Harap semo ok2 je.Kat taiping sekarang ni tengah musim panas.Terasa cuaca berbahang kat dalam umah ni.Bila dah panas,mulalah nak mencari airbatu.Wah kalo dapat ABC lagi le cedap....Terbayang2 diruang mata ni alangkah bahagianyer kalo disaat ni sedap menghirup ABC...sluurrppp....Dah lama sungguh rasanyer deeja tak terbitkan agenda masak memasak ni.Al maklumlah,berehat sebentar....So ari ni,aktiviti diteruskan.Pagi2 lagi deeja dah siapkan sarapan.Sarapan yg mudah dan ringkas.Sandwich telur ni sebenarnyer dibuat atas permintaan hubby.Dulu,dia cakap,masa g krusus,hotel sediakan sarapan camni.Pastu,p plk satu restoren,jumpa sandwich camtu gak.Tapi katanyer rasa len la,mana nak sama ngn menu kat hotel kan.Jadinyer,kebetulan lak beli majalah.Terjumpa resipi sandwich tu.Apa g,husben pun mintak le buat.Sedap gak rupanyer....Tersangatle senang nak membuatnyer.
Resipi sandwich ni deeja amik kat majalah RASA,so deeja catat kat sini ye,leh kongsi2 kan...

4 keping roti putih
1 biji telur-direbus dan di lecek
3 sudu makan mayonis
1/2 sudu lada sulah
garam secukup rasa
daun salad/timun/tomato-tapi deeja taruh salad je

Caranyer...
Gaul semua bahan iaitu telur,mayonis,lada dan garam.
Sapukan mentega pada roti.
Sapukan adunan telur tadi pada roti.
Susun salad,timun dan tomato.
Tutup dengan sekeping roti.
Akhir sekali,potong bentuk segitiga.

Ok lah....layanlah dulu sandwich ni ye...deeja nak siapkan keje len plk ye....Jumpa g...

3 ulasan:

JMR berkata...

nyummy...sandwich siap ade stobeli

deeja berkata...

Hai JMR..
stobeli tu hanya hiasan je,tapi nk wat stail omputih,pepagi dh mkn stobeli..hehehhe

IxoR@ berkata...

ixora penah cuba wat cenggini...mmg simple, mudah & sedap....

;D

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com