Ahad, 10 Jun 2012

Cuti-Cuti Terengganu......

Tanggal 28 Mei 2012 jam 2 pagi kami sekeluarga bertolak menuju ke Pantai Timur.Lambaian pohon nyiur dan lautan biru yg terbentang luas senantiasa menggamit kami untuk datang lagi...Perjalanan seawal pagi memang menguji segalanya.Dalam kegelapan meredah hutan belantara.Dari umah menuju ke Grik.Mengikuti lebuhraya pantai timur seterusnya ke Jeli Kelantan.Sepanjang perjalanan mulut ni xhenti2 berdoa,terkumat kamit membaca pelbagai ayat Al Quran.Bukan pe,hati ni rasa risau je.Almaklumlah,jalan tu penuh dengan liku2 dan meredah hutan.Walaupun jalan tu tak sunyi dari kenderaan tapi hati tetap takut jika bertemu dengan binatang liar.Alhamdulilah,segalanya dipermudahkan walaupun anak2 asyik sakit perut.Tengahari sebelum tu deme g mengikut ayah ke kenduri.Agaknya tersilap makan le kot,tu yg asyik dilanda sakit perut.hadoiiii...kalo di ingatkan kembali rasa gelihati le pulak.Pe taknyer,terpaksa renti2 cari tandas....Sudahnya kami sampai lewat di Kuala Terengganu.Berenti solat subuh kat stesyen minyak Wakaf Lichong.Kat situ pun dah jenuh melabur....hehehe.Then,sambung balik perjalanan.Mengikut jalan Jerteh.Bertemu ngn Masjid Kayu.Singgah lagi.

Perjalanan diteruskan,hinggalah sampai ke Penarik.Kat situ anak2 ngn husben tumpang mandi.Aku masih kesejukkan meskipun matahari dah naik,so jadi kambing le kejap ye...hihi.Depan masjid penarik tu de kedai.So,beli makanan kat situ dan kami berkelah kat tepi laut.Cantiknyer pemandangan....makan pun sedap je.Akhirnya kami sampai ke Kuala Terengganu pada jam 10 lebih.destinasi pertama yg di tuju,tentulah cari tempat penginapan.2,3 tempat jugak le kami g tanya...asyik penuh je.Last,bertemu ngn KT Beach Resort.Ehmmmm,jadilah.Tempat pun ok2 je.Nak kata lawa tu idak le tapi boleh la nk buat tumpang berteduh sepanjang kami kat Terengganu....3 hari 2 malam.

Bilik kami.....610.....Kat tingkat bawah,ujung sekali.Leh nampak laut tapi sayang sekali kat belakang tu de pembinaan...xleh le ngadap laut.Kami cuma ambik standard room je.Katil single 2.Rege semalam cuma rm95.

Masa kami sampai tu dah dekat kul 11.Nasib kami baik bila pihak resort benarkan kami check in terus,xpayah nk tunggu jam 2.Lega hati.Dapat baring2,guling2 atas katil.Yg pasti,aku dapat mandi dgn enaknyer.Husben cakap,kalo dia tahu dapat masuk hotel cepat,dia pun xnak susah payah mandi kat masjid...hahaha....nasib le kan....Lepas rehat2,kami keluar.G jalang2 makang anging.....
Ok.....sambung lagi nanti ye dgn destinasi pertama....Muzium Terengganu....

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com