Khamis, 3 Februari 2011

3 Dara ke Zoo.....

Happy Chinese New Year.....horray3...cuti.Camtu le anak2 aku,seronok sangat bila dapat cuti sekolah.Meskipun sekolah cuti tapi husben ku tetap keje,berkhidmat tuk negara katanyer.nak buek camno,dah tugas.Lagipon,cuti2 perayaan camni memang aku malas nk ajak g jalan2 pon.Baik dok diam2 dalam umah.Bukan pe,takut trsangkut dlm jamm nanti lagi serabut kepala otak yg dah memang serabut....huhuhuhu.Pepagi lagi,umah kecilku dah macam nak tebalik.Riuh rendah umpama taman perumahan tu kami yg punya.....bisingnyer umah ku.Perkara biasa le kan tuk org yg de anak2 ligat cam aku nie.Husben masuk keje jam 1 tghari tadi.So,dapat le gak dia tgk2kan baby sementara aku menyiapkan tugas2 yg len.
Tup2....dalam kul 3 petang,famili Pakngh yg dok yg Ipoh tu datang.Nak ajak g Zoo Taiping.Diorang sampai lambat coz dah tersangkut dalam jammm la,pe lagi.Kata mkngh,diorng brtolak dari Ipoh jam 11 tapi sampai sini kul 3..huh,cam jauh bebeno.Sedangkan kalo ikut highway selalunyer 40 minit pon leh sampai.So pe lagi,bagai pucuk dicita ulam mendatang,si 3 daraku teruja bila diorang ajak g zoo.Aku,malas le plk nk g,ngn org ramai...ngn de baby lagi.Lgpon ayahnyer blum balik g.Aku pon xkesah la....bagi je lah keizinan tuk 3 daraku itu ikut Tokngh deme.Maka,berangkatlah deme 7 bercucu ke Zoo Taiping,iaitu Pakngh,Makngh,Wani & Emy anak mkngh,Najla,Alyaa dan Kauthar.Sampai kat zoo,nk parking kete lak xde tmpat yg dekat.Orang lak trlalu ramai.Pakngh xmasuk,so deme berenam je lah.Tiket sekarng nie,dewasa rm12 & kanak2 rm8.Kalo xsalah,tiket tu sekali ngn bayaran tuk naik ketapi.Tapi disebabkan org ramai sgt,maka berjalan kakilah deme....Aku pon xtau nk tulis pe,coz bukan aku yg g....so layan je lah gambo2 hasil tangkapan Emy ngn Wani...zasssssss....layannnnnn













Tamatlah sudah sessi lawatan ke Zoo Taiping.De masa kiter bertemu kembali

3 ulasan:

kakpah berkata...

pon..pon..
salam deeja. baby dah besar ke. dah 3 bulan lebih ye. lama betul kakpah tak ke sini.
err.. takkan takde kopi ke karipap ke..

yong ibu chem berkata...

syok gak gi zoo. budak2 mmg happy lah. tapi, lum penah lagi jejak zoo taiping.

deeja berkata...

pin..pin...kak pah.
mmg lama sngguh kita xberbalas komen kat sini kan kak pah.bby pon dh pandai senyum ngn ketawa dah.
kopi..karipap???ala,tgh malas nk buat la,nanti lah ye..hikhik

Hai yong ibu chem..
budak2 la insan yg paling sronok dpt g zoo.tapi kiter yg dh tua nie pon bila dpt g zoo dh jd cm budak2 gak.teruja tgk keletah haiwan.bila holiday dtglah kesini.bnyk tmpt leh g lawat

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com