Rabu, 2 Februari 2011

Bebelan di hari Rabu.......

Pagi Rabu yg memenatkan.....Salam siaran,bersua kembali di pagi Rabu.Cuaca cerah.Sang mentari tertawa riang.Alhamdulillah,dh xujan di sini.Kesian plk bila dngar negeri2 kat belah selatan dilanda banjir.Tapi petang semalam ujan turun lebat gak kat sini.Hari ni last day sekolah sebelum CNY.Sekolah2 kat area bndar Taiping dah mula cuti,dh bnyk ari rasanyer tapi sekolah kat sini lum cuti g.Mungkin xde chinese kot.Yg ada cuma cikgu nyer j de chinese.Alyaa xkesekolah ari ni.Demam le plk.Mungkin sebab kena ujan semalam kat sekolah agama masa nk g amik wuduk.Aduhai manja sungguh anak dara sorang tu.Semalam,Alyaa tido awal.Pastu dia terbangun,ngadu sakit perut.Aku dah urut2 perut dia ngn minyak.Masih sakit g.Camno nie.rasa2nyer kembung perut tapi tetiba je berkejar g tandas.Alamak,dia cakap dah cirit lak.Ishhhh....riso gak ati nie.Trus bagi ubat cam garam,dktr kasi tu hari,masih berbalance.Dah xlalu plk.Minum2 air tu trus muntah....Aisey...Badan dah mula panas.Kasi mkn pcm je lah.Pagi nie dh bwk g klinik blkng umah,adoiii...ramainyer orang.Maklumlah,dah nk raya cina.Last2 balik umah,xjadi jumpa doktor.Lagipon ubat masih ada.Pagi nie,bagi lagi sirap pcm tu.Dah tido pon,harap2 cepat la sembuh.
Selesai satu bab,bukak plk bab lain.Kemas umah.Adoiiiii....penat la.Rasa cam kepala nie berputar je bila tgk umah dah makin berserabut.camno le nak buat bagi umah nie kemas...letih la.Ari nie,aku mulakan operasi kemas umah.Tapi lum selesai g pon.Rehat jap,bukak pc terus ngadap fb ngn blog.Sat g p sambung balik.Terasa cam malas je,tapi xleh gak,mana le tau kot2 de tetamu dtg singgah.Alamak mesti terkejut beruk tengok umah bersepah cam tongkang pecah nie.Camni lah rutin aku sebagai surirumah.Kekadang ada gak aku dngr org cakap,ala dok umah boleh goyang kaki je.Nak penat pe.Rasa ati nie berbulu je,banyak cantik.Kalo de maid tu boleh le kot.
Dah nak kena stop membebel.Ari pun dah tinggi.Jap g nk kena g memasak lak.Tapi xpe lah,lmbt sikit kot.Sekolah agama dah cuti ari nie,so xde la tergesa2 sgt.Mkn lmbt sikit pon xpe kan...Okeh...stop dulu.Masih bnyk misi belum selesai....

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com