Rabu, 9 Februari 2011

Bantal Bucukkkkk.......

Huwa...huwa...huwa.....mana dia nie,dah xdak...dh ilang,sapa sorok.....huhuhuhuhu....Saper penah dengar ayat camtu????Semo orang pon penah dengar kan terutama yg de anak2 la kan.Tapi nie special sikit.Problem nak mencari bantal busuk.Sape yg de anak yg memang ketagih ngn bantal busuk nie kira special tapi rasa susah pon ada.Kisah nie terjadi pada anakku yg sulung.Bantal busuk dia adalah bola berbentuk dadu yg dapat hadiah masa beli pampers waktu dia kecik2 dulu.Najla panggil mende tu 'ball'.Kalau le ilang ball dia tu memang dh xboleh wat pe lagi dah.Penah masa kecik,ball tu ilang.Dia memang xkan minum susu.Mula tu ingatkan dia sakit mulut ke apa.Rupa2nyer bantal busuk dia ilng.kemana jugak pegi,mesti bawak ball tu.Tak kira la pegi jauh ke dekat.Nak tido cari mende tu,nak minum susu cari mende tu...adoiiiii...nasib ke sekolah je xbawak ball kesayangan dia tu.Entah nape ball tu yg dicarinyer.Sedangkan mainan lain banyak lagi.Sekarang ni rupa ball tu pon dah xmacam ball.Dah xdak isi.leper je.Warna pon dah luntur.Bayangkan,kalo ball tu kotor....dah tentu la aku g basuh.Tengah sidai kat ampaian pon kalo dia nampak mesti mintak punya.Ishhh...susah sungguh.Sampai sekarang nie,umur Najla dah pon nak masuk 9 tahun,tapi masih xboleh berenggang dengan ball kesayangan dia tu....Adik2 dia memang xde pon bantal busuk.Selalu jugak ball tu jadi sasaran bila diorang bergaduh.Adik2 tu akan sorok mende alah tu.Pe lagi.kakaknyer mesti ngamuk2 mencari...huh...kekadang geram gak bila tengok gelagat diorang adik beradik.Perkataan yg selalu dikeluarkan masa mencari ball.....Ballll ooooo ballll....(.hihihihi nak tergelak jugak bila dengar,macamlah mende tu leh bersuara).Agak2 la,sampai bila la boleh berpisah ngn ball tu.Setiap hari mesti dicium,di kelek....memang xboleh dipisahkan dan satu g,mende tu pon memang tiada pengganti.Kalo ilang,dimana nak beli sebab memang xde jual pon....huhuhuhuhuu

Inilah ball kesayangan Najla..

Tengok tu,ball tu dah kena jahit la...

5 ulasan:

INTANKUTERPILIH berkata...

memang terhibur tgk gelagat anak2 ni kan? hilang terus rasa penat...

~ yus ~ berkata...

hehe..dulu anak saya Aqil aje yg ada bantal busuk, skrg dah hilang dah bantal tu..hihi

Bahulu berkata...

pengubat hati katakan..

Cma Shiema berkata...

oh tidak..cma anak beranak addict ngan bantal bucuk..he3...

deeja berkata...

Intankuterpilih....
gelagat anak2 nie mcm2,kekadng trhibur tapi kekdg de gak geramnyer...

Yus....
kalo tak ketagih xpe,nie dh ketagih sampai tahap gaban nie,tu yg teruk tu

Bahulu....
mmg pengubat hati di kala kesunyiaan.dpt gentel2,terlelap mata..hihi

Cma Shiema....
Alahai....satu famili leh ketagih...aduhai,mesti meriah tu

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com