Ahad, 13 Februari 2011

Satu Hari Di Ban Pecah.....

 Ban Pecah,terletak di Tanjung Piandang dalam daerah Kerian.Kira-kira dlm 1jam lebih perjalanan dari Taiping.Itu termasuk le singgah beli makanan kat Bagan Serai dan singgah kejap kat Kuala Kurau.Sebenarnyer inilah kali pertama kami sekeluarga ke sana.Saja je p makan angin.Dah lama xhirup udara  kat tepi laut.Nak ke Lumut,jemu le plk.Selalu dengar citer dari teman2 je,tapi xpenah sampai pon.Aduhai...Jenuh jugak tanya orang kat mana sebenarnyer tempat tu.Ishhh....jakun toi.Signboard nk masuk ke situ pon kecik sangat la.Xberapa nk nampak.Bila sampai kat situ,terpesona seketika.Melihat pemandangan laut yg luas saujana mata memandang.Kat situ ramai yg memancing.Nak berkelah pon boleh,tapi xleh la nk hampar tikar macam kat tepi pantai tu sebab mmg xde pantai pon.Xleh mandi manda cuma leh rehat2 sambil menghirup udara dan juga memerhati gelagat kaki pancing.Hati sebenarnyer takut gak.Apataknyer,jalan nyer kecik je.Pastu,sebelah sini laut,sebelah sana lak tali air.Kiranyer jalan tu kat tengah2.Sesekali hati tu jahat gak,dok pikir,kalo le datang ombak besar,mana le nak lari.Dah le seberang tu plk tali air ngn bendang.Aduhai....kecut perut gak.Orang len ok je,xde takut pon.



 Ni le taliair dan sawah padi tu....cantik pemandangan kat situ.
 Puteriku tengah menikmati juadah.....Memang sedap makan kat situ.Angin bertiup lembut...tak terasa panas meskipon cuaca panas.


 Ha,nampak tak?Jalan kat tengah2,kiri kanan de air....sebelah kiri laut,sebelah kanan taliair.
 Bot nelayan.









Gelagat pemancing.Rata2 yg datang sini nak memancing,yg dtg dating pun ada sebenarnyer.Tapi kitorang datang makan angin je sambil menikmati keindahan ciptaan Ilahi

Terasa tenang je bila melihat laut yg terbentang luas.Hembusan angin yg mendamaikan jiwa.Betapa indahnyer alam ini.Suara ombak yg menghempas batu-batu,memang cukup mengasyikkan.Terbuai indah mengecapi keindahan ciptaan Maha Kuasa.Hilang seketika kegusaran di jiwa.
*
*
*
*
*
*
*
dan semalam,balik je dari sana,aku ditakdirkan pening lak kepala...huhuhu..panas gamaknyer,tapi seronok la..Jom le ramai2 memeriahkan lagi tempat tu....

6 ulasan:

~ yus ~ berkata...

Siap bawa pinggan kaca ke tu makan kat sana deeja.

Nampak cantik suasana di sana ye. Suasana kampung, sejuk mata memandang.

Sekarang ni memang panas terik kan, rasa berbahang saja walaupun dalam aircond..huhu

deeja berkata...

Yus....
aah,mmg bwk pinggan kaca.pnggn plastik xdak...hhaha
Mmg sungguh, panas tu rasa brbahang,tapi kat taiping nie ujan gak belah petang.

Myza Pesona berkata...

Deeja,

Myza boleh kita bila balik ke sana atau singgah ke rumah sedara mara belah suami mesti singgah kat Ban Pecah tu. Singgah makan mee rebus udang kat situ!

kak Erna berkata...

as salam deeja..cantik2 gambarnya.

IxoR@ berkata...

picnic ye kak...

best tu.. lagi2 view kat sana saujana mata memandang....

kalau petang2 redup mesti lagi syokk... syok dating! oppsss...!!!

;D

deeja berkata...

Myza....
mesti sedap mee rebus udang ye.Masa kitorng pegi tu,kedai pon lum bukak g,xdapat la nk merasa

kak Erna...
W'ksalam.Terima kasih,baru dok mencuba2 berjinak ngn fotografi

Ixora....
Hehehe...picnic yg xdirancang sepenuhnyer.Makanan pon men beli je tepi jln.Selalu org cakap ptg2 best,tapi xtau la...mngkin ramai pengunjung masa tu

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com