Jumaat, 11 Februari 2011

Asyik...Asyikkk.....Asyikkkkk

Amboi......sedapnyer....ish....sekali rasa nak lagi...dalam hati,cakap ok, ni yg last tapi....huh....nak lagi...ish3.Nape le tak leh nak renti2 nie.Asyik toi sampai dah xleh nak renti.Oppppssss....ha,jgn salah paham lak.Memalam camni,jangan nak merapu-rapu lak.Sebenonyer aku nie nak citer pasal kuaci.Xde mende pe pon.Saja je bikin gempak sikit.Mata malam nie xle ngntuk sangat.Sunyi je,dok ngadap pc sorang2 bertemankan bunyi dentuman bunga api dan mercun kat luar tu.Sesekali tengok cantik lak.Anak2 semo dah g tido.Husben lak kena keje malam.So,keseoranganlah daku.


Berbalik pada citer kuaci lak.Memang betoi kan kalo makan kuaci tersangat lah asyiknyer.Sampai xsedar abis sebungkus.Apa ada pada kuaci sebenarnyer.Rasanyer kalo mkn bnyk pon xleh kenyang.Korang makan rasa kenyang tak???Xpenah le plk rasanyer.Kuaci ni memang feveret ramai.Betoi tak?Dulu kalo naik bas awam,selalu jumpa kulit kuaci berterabur je atas lantai bas tu.Kalo masuk pawagam pon sama gak.Sekarang???Entahlah,dah lama xnaik bas mahupun g tengok wayang.Baru kejap tadi aku dok ketip kuaci.Rasa lajak je makan.Bila anak mintak,aku kelentonglah,cakap xboleh.Menda tu cuma tuk orang tua je.Diorang percaya pe yg aku cakap.Tu la kan budak2,apa jugak yg mak ayah diorang cakap mesti percaya.So,boleh ke aku bohong camtu ye?Sebenarnyer,kuaci ni,anak2 aku xleh makan.Pernah dulu makan,pastu terus batuk dan muntah2.Itu le sebabnyer ayah diorang xkasi makan lagi.Takut peristiwa yg sama berulang.Aku tadi pon beli pasal teringin lak rasanyer.Dah lama xkunyah bijik bunga matahari tu.Walaupon ku tahu xde pekdahnyer makan tapi keasyikkan mengetip kuaci tu.....fuhhhh...seronok.Mencabar gak pe.Bukan senang tau nak ketip kuaci.Kekadng leh bukak elok je kulit dia,tapi kekadang payah gak.Kekadang tu plk,penat2 dok ketip,isi pon xdak.Bila makan kuaci nie,teringat zaman budak2 dulu.Entah masa tingkatan berapa pon aku dah xingat.Tapi yg ku ingat,mak beli kan kuaci bijik labu yg kaler putih tu.Tu pon atas permintaan akulah.Entah macam mana,disebabkan terlalu asyik....makan sampai abis sebungkus besar.Pe lagi,tekak ni dah rasa semacam.Pastu....uweeekkkkk....alamak,terkeluar balik le plk.Ish teruk toi.Pastu kan,lama gak aku xmakan kuaci,takut peristiwa tu berulang lagi.Kata mak,tu la yg pegi mkn sampai abis tu sapa suruh,kan dah muntah....huhuhuhu.So,iktibar yg aku dapat.....JANGANLAH TERLALU ASYIK MAKAN KUACI.........nanti leh..............uweeekkkkk


2 ulasan:

Cma Shiema berkata...

kuaci mmg terbaekk...cma suka kuaci putih tu..
layan
```

deeja berkata...

Cma...
Mmg terbaik..tapi kena hati2..hehehe,jgn kd cam akak udah le

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com