Rabu, 9 Disember 2009

Jalan-Jalan Edisi Utara....Part 2 (Bukit Kayu Hitam/Padang Besar)

Kali ni plak kami menyerbu negeri2 di utara Semenanjung.....Wow..bunyi mengancam je....tapi hanya percutian biasa sahaja...Kami sekeluarga ke Bukit Kayu Hitam.....Gambar Alyaa ngn Kauthar tu disnap kat tepi jalan selepas tempat pemeriksaan.Tengah panas le plk....Adoi..terbakar kulit den....
Yng ni,dah nak keluar dari komplks bebas cukai tu....Selamat Datng Ke Malaysia....Uiishh...cam baru balik dari negara mana entah bila tengok signboard camtu....
Gambar ni plk masih di Bukit Kayu Hitam....moto saper ntah..Husben berkenan sungguh ngn model motor ni...Cute katanyer....Selepas puas di Bkt Kyu Htam...
Kami meneruskan perjalanan ke Padang Besar Perlis.....
Kami ke Padang Besar melalui Jalan Chuping....Kawasan Chuping terkenal ngan Ladang Tebu yg terbesar di Malaysia.Jalan kat situ memang mengasyikkan pada yg berminat dengan keindahan alam.Aku terpegun seketika.Jom kiter sama2 tengok panorama indah sepanjang jalan tu....

Saujana mata memandang.Langit membiru...

Jangan lepaskan peluang tuk bergambar kenangan.Rasa2nya pokok yg ditanam tu pokok buah pala..Ye ke?Luas ladang tu....
Cantik tak?Berlatarkan gunung yg sayup mata memandang.....Indahnya ciptaan Ilahi
Yg inilah ladang tebunyer....Banyak sungguh....Sebenarnya,deeja satu keluarga memang minat sangat dengan keindahan alam ni.Memang seronok bila tengok pemandangan yg indah2...nampak sejuk,cool....tak tau la apa nak kata.....nyaman je mata....Kagum...Itu sebabnya percutian kami selalu ke tempat yg boleh melapangkan fikiran....tapi leh le shopping sikit2..hihihi


Yeeehaaaa....dah sampai Padang Besar.....Aisey...gambar mana ye....Hihi...tak sempat nk upload semua.Gambar kat bawah ni kat dalam Pasar Bulat....Banyak kedai dan gerai kat situ....Pandai2lah tawar menawar tuk dapatkan rege yg berpatutan....Kat luar dari pasar bulat ni pun de bazar...Jualan camtu gak....best shopping kat Padang Besar ni,banyak yg murah2...Kedai bebas cukai kat tepi sempadan sana tu pun de gak,tapi situ mahal2....cam shopping complex..
Gerai yg menjual kacang2.....Harga boleh tahan.....Deeja cuma beli gajus goreng je.Dapat setengah kilo RM15.....Dah abis dah pun gajus tu...lazat je,terasa lemaknya ditekak ni...
Cantik kan bakul tu......kreatif la....tapi rege mahal le plk..So tengok je,tak beli pun....Mana dia barang2 yg kami beli ye....nanti deeja tayang pada next n3 ye...

2 ulasan:

Cath J berkata...

Cantik photo ladang with background gunung ganang tu... ^_^

deeja berkata...

Hai Cath J
Memang cantik..tapi tak pandai lak nk amik gambar lawa2...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com