Jumaat, 4 Disember 2009

Panorama sawah padi.....Bagan Serai,Taiping...

Jumaat nan indah...penghulu segala hari....membawa seribu keberkatan....Salam Jumaat semua..Keadaan kat Taiping seperti biasa....tadi langit cerah namun sekarang mendung...Hari ni deeja nk bawak uols semua jalan2 lagi....Kali ni ke satu daerah yg saujana mata memandang...Nampak tenang dan menggamit seribu kenangan....Yuk kiter ke Bagan Serai Perak.....Meskipun gambar2 ni xde lah secantik pakar namun bagi deeja suasana kat sawah padi itu cukup mendamaikan.Lihatlah kebesaran Allah.....indahnya ciptaanNya.....
Yang sebenarnya Deeja xp pun....Hari Isnin lepas,husben deeja de kursus kat LAP Jalan Baru Bagan Serai....So,sambil2 tu,husben pun snaple beberapa keping gambar.....Yg kat bawah ni lah loji air LAP...





Ehmmm.....camne....de yg terkenang sesuatu bila menatap gambar2 kat atas tu....Deeja sendiri tak penah melalui hidup bergelumang dengan lumpur dan terik mentari....Mungkin mereka yg pernah melalui kehidupan seperti itu akan terkenang kembali zaman kanak2....bermain lumpur,menangkap ikan,bermain layang-layang...pe lagi ye....Yg pasti...semua itu INDAH...

8 ulasan:

Dhana/戴安娜 berkata...

salam sahabat
wah jadi teringat saye di kampung niah begitu sejuk dipandang..good posting,thnxs n good luck ya

allkmurni berkata...

waaaaa...mcm kenai ja tempat nihhh...terus teringat mak ngan abh kat kg...huhu...best2 zaman bebudak dulu,mandi parit(bekubang)wlupn x reti berenang hehe,

deeja berkata...

Salam Dhana...
Di kampung mmg indah kan...damai je
Malaysia ke Indonesia ke,kita sama saja...satu rumpun kan...

Allk....
hehehe....saje tayang kat Riya ni...Best kan dapat berkubang..tapi akak xpenah le plk...

Sheila berkata...

Salam Deeja- pandangan yg sunguh cantik dan menyusuk ke kalbu..nice pic.

deeja berkata...

Salam Sheila...
mmg cantik ciptaan Nya...
terkenang semasa dulu....hihi

IxoR@ berkata...

hijau...saujana mata memandang.

kampung sy tak gitu...kg sy dah jadi kampung moden biarpun dikelilingi dgn kelapa sawit....

deeja berkata...

Ixora...
akak pun xpenah cmtu..kg akak bnyk pokok buah2 je...

Faruqi berkata...

Dekat ngan kg kelahiran saya..wp saya dbesarkn d tpt lain...semua gambar ni mmg menggamit memori masa kanak2... saya sempat makan2 d pondok nenek tepi sawah n mndi d tali air yg besar tu...tq ..very2 beauty photos..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com