Selasa, 1 Disember 2009

Pizza from Deeja's Kitchen....

Salam hari Selasa.....Deeja kembali lagi dengan resipi ala2 Itali.....kweng..kweng..kweng...Pizza ni deeja buat semalam.Tak sempat nak n3 semalam sebab dah berderet2 citer dok menunggu tuk tayangan umum...hihi....Kali ni deeja tak guna roti sandwich tapi buat sendiri dia punya roti tu...Tapi tu la....silap setting oven...tak berapa garing la....rupa2nya deeja guna yg masak belah atas je...alahai..silap le plk...Setting tuk masak kek tu hari...lupa nak pusing balik....Ahhh...lantaklah..bukan nak jual pun,nak ngap sendiri je...Tapi dalam sekelip mata je dah abis.....masa tu plk tengah ujan...berselera je.

Untuk doh....deeja tak ingat la amik resipi kat sapa tapi deeja dh pun ejas sikit2

240g tepung gandum
1 sudu besar minyak jagung
1/4 sudu teh garam
1 sudu besar yis-deeja guna mauripan
100 ml air suam.

Campur semua bahan,uli.
Pastu bakar dalam 10 minit suhu 180

Untuk topping-deeja wat sama macam pizza yg dulu tu cuma tambah lada benggala & cndwn butang.
Pizza sebelum kebakaran......Jangan gelak tengok keju Deeja yg sememangnya comot tu...Kiter tak beli keju mozarella pun jadilah keju keping2 tu ha....Sedap gak.....Puas le hati bila dapat makan yg buat sendiri walaupun tak sehebat chef...

5 ulasan:

LORD ZARA 札拉 berkata...

hehehe~

semalam pun zara buat pizza kat rumah~

=]

byk lebihan daging~
kih3~

Dhana/戴安娜 berkata...

salam sahabat
wah jadi pingin nyoba he.he..thnxs n good luck ya

edda(",) berkata...

bestnye pizza... nak try buat jugak ler..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

wah sedap nyerrr!!!

naseb bek kat umh x de oven taw. kalau ada mesti nak try.

jeles nih...pepun. cayok2 tuk try resepi baru. nti letak n3 kat cini.

deeja berkata...

Zara....
tntu bnyk daging korbn ni...bak mai akak cikit...

Dhana...
senang aja resepnya...coba ya...hikhikhik..jadi ke akak cakap indon ni...

Edda...
try le edda...kalo beli mahal...save budjet..

Kina..
bako atas kuali pun boleh..hikhikhik

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com