Isnin, 28 Disember 2009

Sesaje nak cerita......

Salam bertemu kembali di alam maya ini....Terasa rindu ngan umah maya deeja ni.Dah berapa hari ye tak terupdate?2,3 ari kot....Terasa kebz an tu menjelma kembali....Tak lama g,sekolah dah nak bukak.....mulalah sibuk nak uruskan anak2.31 Disember ni(ari Khamis),Alyaa dah nk kena daftar pra sekolah...Gambar pun lum ambik g ni....esok baru nak g ambik....Buku teks sekolah Najla pun lum berbalut g ni.Pembalut dah beli...nape le cam bz sangat ni...Atau pun..hikhik...penyakit M datang menyerang.....Citer jalan2 cuti2 Malaysia pun dah sampai ke penghujung...Tapi de satu g citer.....nantilah kalo de masa,deeja n3kan ye...Bukan pe,line internet lambat lak sejak kebelakangan ni.Nak bukak blog pun jenuh tunggu berjam2.Lastly...tutup...malas nak tunggu...Pe tah g kalo nak upload gambar,lagi le teruk....Tu yg sebenarnya deeja malas nak tunggu laptop ni...

Semalam,deeja takde kat umah.Mak sedara,yakni adik pada mak buat kenduri kesyukuran....Buat kecik2 je.kenduri naik umah baru....Dulu dia tinggal ngn kami,la ni dok kg le plk....Tak sempat nak snap gambar...Menunyer simple je.Sup daging&tulang,kerang rebus,sambal tumis udang+petai,air asam,pecal dan buah tembikai....Memang berselera makan.Tapi tu le,bila dah dapat pecal,nak makan nasi pun dah tak lalu.Asyik dok meratah pecal je....

Hari ni plk,kami dikejutkan ngan berita sedih.....Mak sedara pada mak deeja yakni Tok sedara deeja dah pun kembali ke rahmatullah.Kiranya Tok sedara ni adik kepada bapak emak deeja.Kini ,semua adik beradik dah pun xde...Dah tinggal yg pangkat mak ngn bapak je...Pangkat Tok dah xde....Umah dia tak jauh ngn umah deeja.jalan kaki pun sampai...tapi letih gakle kalo jalan kaki...Meninggalnyer kul 11 malam tadi.Baru pagi tadi,anaknya datang bagitau....Dah pun selamat dikebumikan lepas zohor tadi....Semoga roh Tok Lang dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 yg beriman...Amin....

Terasa macam cepat je masa berlalu......Dulu kiter kecik sekarang dah pun tua.....Sorang demi sorang insan yg kiter kenal dan sayang dah pun tiada....Bilalah agaknya masa untuk kiter plk...Sayu je hati bila mengenangkan kisah2 lalu......lambat atau cepat kiter semua pasti akan ke sana jua....Ya Allah.....berilah aku kesempatan untuk memperbaiki diri ini sebelum dijemput Mu...

6 ulasan:

anN berkata...

hye! plz vote me kat

http://shawlsayucinta.blogspot.com/search/label/contest

no.3 ANNURAIN tq!

azlina berkata...

salam deeja salam takziah buat deeja dan seluruh ahli keluarga toklang..semuga roh beliau di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan org2 yg beriman....

JMR berkata...

btol..masa cepat je berlalu..kdg2 rasa cam tak ckp je. byk g bnd2 yg dirancang tak tertunai..

Bapak berkata...

takziah buat kehilangan tok sedaa deeja.

semoga rohnya dicucuri rahmat. al-Fatihah..

rosnanie berkata...

salam
takziah atas kehilangan,

mati itu pasti, hidup belum tentu lagi

deeja berkata...

Salam buat semua....
Thanks atas semua ucapan...
Inilah lumrah alam,yg hidup pasti pergi cuma tika dan ketika, kita tidak tahu...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com