Isnin, 21 Disember 2009

Sadisnyer........malang tak berbau....

Salam hari Isnin.....bertemu kembali bersama Deeja....
Hari ni seperti Isnin yg biasa sahaja....sekejap cuaca cerah sekejap mendung.Deeja keluar ke pekan Taiping kerna ada urusan dgn pihak bank.Mula tu p sekolah Najla.P beli buku tulis,beli awal2 senang,xla kelam kabut nanti....

Selesai urusan,kami pun balik.Alyaa masih tak sihat lagi....demam daaa...Sampai je kat muka jalan umah...aku panik seketika....Ya Allah....apa dah jadi ni.....?

Terkejut aku.....Nak tau apa yg jadi?Awning garaj kereta aku di naikkan oleh angin ke atas bumbung umah....Bayangkan...betapa kuatnyer angin ketika itu....Awning letak kete tu kat luar dari pagar umah.Kat porch dah tak boleh muat.Kete de 2 buah.Porch cuma boleh letak satu je.So husben deeja buat satu g kat luar,kira sambung le ngan porch tu ha.Tak sangka lak,hari ni,ujan takde tetiba angin kuat leh tolak benda tu naik atas bumbung...Nasib baik bumbung tu tak pecah atau runtuh,kalo tak abis kete ngan motor....Kira nasib baik jugaklah....Syukur,takde apa yg terjadi cuma tiang tuk awning tu dah bengkok....Masa deeja dok taip ni pun,awning tu masih lagi de atas bumbung.....Nak tergelak pun ada...sedih pun ada.Yg nak tergelak,bila teringat cerita Do Re Mi.....motor leh naik atas bumbung....ni plk bumbung naik atas bumbung...kelakau pun ada,tapi perasaan risau tu lagi le ada.....

Balik tadi,denagan perasaan tertanya2,husben p tanya jiran selang 2 pintu dari umah.Kata jiran angin kuat sangat.Bumbung porch jiran sebelah diorang pun dah di bawak angin....Aku ingatkan Majlis Perbandaran buat kacau...risau gak...tapi takkan depa nak wat camtu.Balik plk jiran sebelah umah aku tu,husben tanya g....katanya memang angin kuat tadi.Ada jugak bumbung umah lain yg diterbangkan angin....

Husben dok kata peliknya...ujan xde apa takde tetiba leh angin datang.....Cakap aku,tengoklah kejadian tsunami dulu tu...takde apakan...ujan xde,angin pun xde...dan xde tanda apa2 pun....tetiba je air leh naik....Tengok betapa besarnya kebesaran Allah.....Ya Allah...ampunilah segala dosa hambaMu ini......

Tatkala ini.....husben tengah dok menungu adik iparnya...nak mintak tolong tarik bawak turun benda tu.....Aduh....sadisnyer...malang tak berbaukan....

5 ulasan:

ummi humaira berkata...

salam deeja...
semoga semua selamat

al-lavendari berkata...

syukur ..tiada yg cedera. itu baru sikit ... sangkakala nanti tak dapat nak bayangkan !

jamie berkata...

maap ye...kisah moto naik atas atap tu rasanya pelem p.ramlee "bujang lapok"...apapun moga awning tu dpt diturunkan dgn jaya dan selamatnya.

rosnanie berkata...

salam deeja, alhamdulillah keta tak apa2, paling pnting deeja dan family pn tak apa2. Semoga semuanya selamat

deeja berkata...

Salam semua....
Thnks pada ummi,al lavendari,jamie & rosnanie.Syukur kami xde apa2,lagipun km mmg xde kt umh masa tu...
Jamie,thnks pd info citer tu ye....dh lupa le plk...ye lah,mcm2 kn ingat..hihi..Awning tu dh selamat turun,skrng ni tgh dok pasang balik

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com