Selasa, 29 September 2009

Sambungan citer raya->Family ku di hari raya...

Ni sambungan citer pasal raya.Aku pun dah tak tau nak tulis pe,tapi yg ni kisah sanak saudaraku yg bertandang di umah aku.Tukang masaknya adalah aku sendiri.Memang best sangat memasak tuk family.Penat sangat tapi aku rasa berbaloi sesangat.Aku rasa inilah tahun yg penuh dengan keajaiban seperti yg kuharapkan.Meskipun xdelah semeriah mana tetapi cukup bermakna buat diriku.Mak tak berapa sihat,jadi tugas masak memasak,akulah yg ambil alih.Raya sebelum ni,memang aku jugak yg memasak tetapi lain sangat.Aku yg masak sorang2,dulu mak dok jadi tok gurunya.Lagi pulak,tahun ni memang ramai yg bertandang.Aku memang xsempat nak snap gambar satu per satu,almaklumlah jadi chef.Yang aku bangga sangat tu bila semua tetamu yg datang tu makan bertambah-tambah.Memang hilang penat memasak bila tengok camtu.Raya kedua-pepagi lagi Pakngah dah sampai.Aku masa tu tengah masak soto.Sudah je masak,nyam-nyam.Pakngah tido umah aku,sok tu baru balik ke Ipoh.
Raya ke3,sedara dari Pengkalan Hulu datang.Aku tengah masak lontong waktu tu.Masak lambat sebab kami ke spital,biasalah Najla,silap sikit dah semput.Sedut oksigen le jawabnyer,nasib tak tahan wad.Dekat nak maghrib,adik ipar aku yg beraya kat Kelantan tu plak sampai.Depa ni tak makan lontong.Aku sediakan nasi impit ngan kuah kacang tuk depa.Nampak letih sangat adik tu,yelah baru sampai balik dari Kelantan.Malam,mak saudara suami aku ngan anak menantu nyer lak datang.Nampak laju je pekena lontong aku.Fuh lega,kuah lodeh satu periuk abis.
Kring2.....malam tu Maklong aku tepon.Nak datang sok ngan anak menantu.Pikir punya pikir,pe nak wat tuk sok.Aku amik keputusan tuk masak mee kari.
Raya ke4,maklong sampai tengahari.Mee kari dah tersedia.Depa mai 2 keta,persona ngan grand livina.Mee,hubby aku beli tak banyak.Aku risau takut tak cukup.Anak Kak Fdzilah punya le pulun.katanya,sebelum ni tak suka makan mee kari tapi bila sampai kat umh aku lajak plak makan.nasib baik cukup.gambar 2 kemudian yerr...................................................................

2 ulasan:

dotblogspotdotkom berkata...

huhuhu cite raya nih sakan btl....

sebulan raya la katakan...huhuhu

CATZ berkata...

salam aidilfitri...
wah..kalau dah sedap tu tentu lah tamu makan bertambah-tambah...
:).
sakan lah u beraya...
:)

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com