Rabu, 16 September 2009

Juadah Hari Rabu...

Salam hari Rabu.Sudah sekian lama aku tak cerita pasal makan2 ni..Ntah nape mood tak de sejak kebelakangan ni.So,ari ni rasanya mood dah kembali semula tuk bersiaran pasal makan2.Hari ni penat sangat rasanya.Aku ngan hubby kemas2 umh.Nak kata berselerak sangat tu taklah,tapi biasalah bila dah dekat nak raya ni semua nak kena lap2,mop sana sini.Aku dah gantung langsir baru aku.Oklah....xdelah cantik cam org len yg tempah ribu2 tu.Aku biasa2 je...Disebabkan penat yg melampau...ohhh melampau sungguh bunyinya...hihi...aku masak yg simple.Menu tuk ari ni...Masak lemak kuning perut.Dah lama tak masak camni.Selalu rebus biasa je.Ari ni,hubby cakap nak makan masak lemak plk.So,ala benda senang....tumbuk2,campak...siap.Tak payah bagi resipi kot,semo org tau masak kan....Menu kedua....
Sayur petola masak tumis dengan sos tiram je....
Ayam percik ni plak,beli kat pasar ramadhan tadi.Ikan masak tocu tu mak yg masak.Aku tak pegi pasar ramadahn cuma cik hubby je.Aku penunggu setia kete yg memang dah xde parking.So kena tunggu,kalo tak takut kena saman plak.Petang tadi kat sini hujan lebat.Anto Najla g tuisyen qiraati ngn keta,jadi aku pun ikut lah...Terus p pekan,beli le lauk tambah2 dan kuih.Yg specialnya,hubby beli cendol.
Disebabkan hari ujan,peniaga air semua turunkan harga.Cendol ni 2 bungkus rm3 je.Air jagung,sirap dan sekutu ngn nyer dah jatuh harga 3 bungkus rm2.Enak gak makan cendol ni walaupun hujan turun.De campur ngan kacang dan pulut.Fuh....kenyang....alhamdulillah...

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com