Selasa, 15 September 2009

Cerita Ceriti....

Salam hari Selasa.Hari ni dah ramadhan yg ke 25.Lagi beberapa hari g je dah nak raya.Preparation kami sekeluarga utk raya ni..?Ala kadar je.Baju anak2 dah beli awal lagi,sebelum puasa aku dah sediakan.Bila tengok de offer bleh le rembat.Dapatla sorang 3 pasang.Baju kurung sorang sepasang.baju blouse 2 pasang.Ni kasut je xde.Kat Taiping dah sibuk.Nak parking kete pun dah xde tempat.Kalo de pun ttu yg jauh2.Nak jalan satu hal.Kalo kiter je,takpe gak,tp bila dah bawak segerombolan,ssah gak.
Pagi ni rasa sunyi sikit.Najla dah pegi sekolah cam biasa.Si Alyaa plak dah 2 hari demam.Nak kata panas sangat tu idak le.Makan ubat kebah jap pastu demam balik.Semalam,dia dah taknak makan ubat.Biasalah ubat bukannya sedap.Mesti rasa payau sikit.pastu aku cakap nak suruh ayahnya taruh ubat kat pung****.Kakyong plak dok usik dia,eii kalo taruh kat situ mesti rasa geli,semacam je.Bila dengar kakyong cakap macam tu,terus Alyaa bangun,makan ubat.Ha..tahu pun takut.aku riso gak bila anak demam ni.Dah le raya dah nak dekat ni.Aku pernah beraya kat spital 3 tahun sudah.Najla masuk wad pada hari raya ke2.Najla tu tak boleh silap sikit,mesti batuk.Bila batuk teruk mulalah nak semput.Tapi alhamdulillah,sekarang ni dah kurang,cuma batuk je.takde dah penat2 teruk cam dulu.Punyala boring raya kat spital.Takdelah nak makan itu ini.Asyik berbau ubat je.Dah le waktu tu aku dah sarat nak bersalin.Terpaksa jugalah temankan Njla kat spital.Yang aku plak asyik dok sakit perut masa tu.Dah de rasa kontraksi sikit2.Sabo je lah.Mujurlah tak terbersalin waktu tu...kalau tak lagi haru.
Ehhh...korang dah pasang panjut ke..?Aku ni,takde la nampaknya.Rumah teres camne nak berpanjut2.Bila lalu depan umah kampung2 tu nampak lawa je....Baru terasa feel nak raya.Aku ni,entah....cam tak semangat je nak raya.Kenapa ekkk..?

4 ulasan:

alvin si miskin bercherita.. berkata...

sy pun tak dapat feel raya lagi ni...

SwEeTFoResT berkata...

punjut???uma sweet pon xde..sbb uma teres gak hehehe..

CATZ berkata...

deeja,
catz pun tah napa..
tadek mood langsung nak raya..
apa pun x beli lagi..
merudum je mood.

btw,

selamat hari raya,
maaf zahir dan batin.

:)

deeja berkata...

deeja>alvin
sian ye xde feel rya g.huhu...jom kita nyanyi lagu raya ramai2

deeja>sweet
nk wt camne dh kita dok umh teres..xpe nnti kita bl banglo...hihi

deeja>catz
slmt hari raya juga...moga mood akan dtg juga bl dngr takbir...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com