Khamis, 17 September 2009

Iftar 27-Nasi Carrot again....

Hujan turun sejak petang g.Sat lebat,sat renti.Malam ni lebat plak.Cadangnyer tadi nak kuo jap ,tengok pe2 tapi bila dah hujan tak jadi le plak.Malam ni dah malam 7 likur.No panjut here....ehhh cakap omputih lak..Toi ke aku cakap ni...hantam sajalah...maklumle aku org itam..Disebabkan orang itam le(ye ke hitam..?ehhh idak ...glap ckit),aku selalu masak nasi2 yg berminyak ni....Menu ari ni.....Nasi carrot.Puas dah fikir nak masak pe...Buntu...so...pe yg de aku masak.Sayur hijau dah abis,tingge carrot ngan bunga kubis.Nak tumis camtu je sayur tu rasa tak lalu plak.Jadi aku wat nasi carrot.Gerenti anak2 makan punya.Kalau tumis biasa,depa kekadang tak makan carrot.Sayang je terbuang.Nasi ni aku masak cam biasa.Resipinya cam n3 yg dulu gak.Tapi kali ni aku tumis tambah minyak sapi.Lebihan wat biskut makmur tu hari.Biji gajus tu pun sama,yg lbh2.So,daripada terbuang dan terexpired baik aku campak2 dalam nasi.Hari ni nasi ni rasa cam terlebih minyak.Makan sikit pun dah kenyang.Agaknya bila dah bercampur ngan minyak sapi tu kot.Lawannya plak ngan kari ayam...
Ayam ni sebenarnya beli tuk hari raya.Beli dlm 2 ekor je.Jadi tadi amik le ckit tuk wat kari.Dah lama tak wat kari ayam ni.Sedap plak makan ari ni.Dish sampingannyer plak....Jelatah.....
Simple je kan....Taruh timun,tomato,bawang,cili......gaul semo tu ngan garam dan gula.Dah siap...
Cooking Dinner
Happy nyer aku bila dapat masak dan makan bersama family ari ni
mudahan berterusan until forever....
AIR tangan IBU itu sentiasa enak......uhhh...sedap...
nape tak percaya ke....?Cubalah.....hihi

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com