Rabu, 2 September 2009

Putu Ayu....

Seperti yg Deeja janjikan,hari tu buat kuih ni untuk berbuka kt umh MIL.So ni lah rupanya...Masih lagi kuih hijau....Hijau ni memang warna feveret.....Nampak fresh je....
Resipinya....
Bahan2
2 biji telur
2 cawan tepung gandum
11/2 cawan gula(bleh krgkn ckt)
1 cawan santan
1 sudu teh ovelette
1/2 sudu teh baking powder
*kelapa+garam
sedikit pewarna hijau

Cara..
  • Pukul telur dan gula.
  • masukkan tepung gandum+baking powder
  • tambahkan santan dan ovelette
  • pukul lagi..
  • Masukkan kelapa di dalam acuan,tekan kelapa supaya padat.
  • masukkan adunan tadi..
  • Kukus dalam 3 hngga 4 mnt...
Sebenarnya resipi ni dah ade dh n3 yg lepas....siap gan gambo wat g....klau rajin,jengok2 le..

7 ulasan:

NorNaza berkata...

cantiknyer rupa putu ayu deeja tu..geram nengoknyer!!

kakpah berkata...

dah lama kakpah tak buat kuih ni. Teringin pula nak buat bila tengok gambar tu.

iedaLUVsham berkata...

alahai..beshhnyer putu ayu! sblum ni ieda tak tau pon namenyer putu ayu, ieda panggil kuih klape ijo, hahhaha!! ;p

mizz saifa berkata...

eh panggil putu ayu yer.. kami pggl puteri ayu.. huhu

deeja berkata...

deeja>nor
cantik ye..mcm tuan yg buat tu...hihi

deeja>kakpah
buatnye senang kakpah,nak kukus ckit2 tu yg mlas...acuan sikit..

deeja>iedaluvsham
nama apa pun xpe...yg penting rasa sedap ye tak...

deeja>mizz saifa
akak men panggil je...kt tempat akak ni mcm2 nama...

arezura berkata...

kak deeja dh ajo wt putri ayu...ajolah sy cm ne nak wt award lak...then cm ne nk bg kat org..dn cm ne org nk tau kite bg award kat die...plzzzz....

CATZ berkata...

ehm..lama dah teringin nak wat kuih ni..
bleh amik resepi ni..cum acuan tu takde..kena carik ni..

camana rupa acuan tu?..boleh tak letak kat blog..nak tgk..hiks.

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com