Selasa, 5 Januari 2010

Anakku Najla & Alyaa......

Kedinginan mencengkam jiwa....Hujan turun renyai2,namun digagahi diri ini untuk bangun.....Liatnyer nak bangun...hihii...Salam Selasa pembuka bicara....Sama seperti semalam,anak2 dikejutkan awal...kena siap2 p sekolah....Hari ni ujan turun gak...renyai2...baru sekarang ni,jam pun dah pukul 10 lebih,baru cik mentari nak muncul....ntahle..rasanya....mau ujan lagi ni....Biasalah...Taipinglah katakan....tiap2 hari ujan....Anak2 deeja dah ada kemajuan....dah tak liat bangun pagi cam tahun lepas.Agaknya seronok dapat pegi sekolah berdua....dah ada kawan...
Semalam....balik je dari sekolah..Alyaa pun citerlah macam2 kat deeja.Katanya seronok masuk sekolah kat sini....ramai kawan....Deeja tanya mana yg best sekolah dulu ke yg sekarang.Jawapannyer sekaranglah.Beria2 sungguh si Alyaa menceritakan kisah di sekolah....katanya dia nangis kejap je...Pastu cikgu ajak tgk tv,men puzzle....siapa kena puji lagi sebab pandai buat...Hikhik...Citer Alyaa...sape yg pandai jawab dapat cekelat.tapi Alyaa xdapat le plk....deeja pun bagi le lebih semangat.Kalo nak hadiah dari cikgu,kenalah rajin,berani,pandai...Nampaknyer berkesan gak.Alyaa dah semakin rajin walaupun baru ari pertama kat sekolah tu....Budak2 sekarang dah tak macam budak2 dulu.Kalo dulu masuk darjah satu baru nak kenal ABC.Sekarang ni dah boleh membaca pun.Walaupun Alyaa masih lagi mengeja tapi deeja bersyukur....berkat kegigihan cikgu Maliah dulu(cikgu tadika KEMAS)Alyaa dah boleh mengenal huruf,mengira....Harapan sekarang ni,mudah2an Alyaa akan lebih gigih lagi...agar menemui kejayaan...
Kak Yong......citer dia cam selalu....kali ni teruk sikit nak gendong beg....dah kelas di tingkat atas,so nak tarik pun tak boleh...Lastly kena galas le gak....aduhai...beratnyer....tak banyak yg dia citerkan...cuma yelah...kelas pun belum mula belajar lagi.Cikgu pun masih sibuk.Semalam de gak le Najla wak balik lukisan tuk diwarna....nampak ok....kata dia nak buat bg lawa2...Nampaknyer semangat tuk belajar dan bersaing antara 2 beradik ni dah nampak....Semoga dapat bersaing dengan cara yg sihat ye....jangan la gaduh2....
Gambar2 semalam sebelum pegi ke sekolah......Dah beso anak2 aku ni ye...maknanyer dah tua gak le diri nie....


Kak Yong bersama nasi lemak yg hanya makan 2 suap....
Alyaa kat kantin sekolah...Buat masa sekarang ni pakai dulu baju T putih,uniform belum siap..
Yang ni le kelas Alyaa....Pra 1...Mutiara...Kat sekolah ni ada 3 kelas semuanyer,2 lagi tu,Pra Sinar dan Pra Harapan...
Kat dalam kelas Pra Mutiara...Sebenarnyer ni masa sessi pendaftaran tu hari...Ibu bapa de taklimat kat dewan,so budak2 kat kelas...

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com