Rabu, 13 Januari 2010

Terubuk & Sotong Bakar.....

Bersiaran bersama deeja lagi dengan menu2 untuk hari ni.....Chewah...cam hos tv le plk....Muka cam deeja ni mana le layak nak jadi hos tv....Hari ni,seperti biasa...bz semedang.....Pagi2 dah siapkan anak tuk sekolah.Lepas diorang p sekolah,p pasar jap.Dah kehabisan stok lauk.Sampai pasar,ok lah jugak...banyak pilihan....udang,sotong,ketam,ikan....semua ada...Duit jugak...kasi keluar...So,pilihan tuk ari Rabu ni,hanyalah sotong ngn ikan terubuk.Dah lama tak beli....Ikan xde yg besar...sedang2 je....Pas g pasar,beli nasi lemak...terus sarapan kat tepi taman tasik...Org lain dok jogging,kitorang sedap je kumpul lemak...hikhik....Lepas je makan,g tesco....nak beli barang2 lain sikit...Pampers Kauthar dah abis.kalo tak pakai,malamnyer nanti takut banjir lak...Jenuh nak mendobi....tu yg kena pakai gak..Sikit lagi boleh le tahan kot.....
Berbalik ngn menu hari ni,untuk nak senangkan kerja dan jimat masa,ye la tengahari dah anak2 balik.So kita kasi bakar itu ikan.....Bakar yg sempoi je....Taruh atas kuali je...sotong pun ada,so....taruh sekalilah....Cicah lak ngn air asam....
Berselera makan....Ikan tu plk berlemak...sedap walaupun badan kecik....kekadang de gak ikan terubuk yg bersaiz kecik tapi tak sedap,macam tak berlemak,kering je..Nasib ari ni,menepati citarasa...Nak lengkapkan hidangan,tumisle sayur sikit...
Menu sampingan tuk ari ini....tumis bunga kubis & daun bawang wif sotong..
Itu aje tuk ari ni...jumpa lagi di lain lembaran....

5 ulasan:

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

blog ni saja buat saya lapar..n pastu buat saya gemok..

JMR berkata...

pergh..meleleh air liur gini..nyummy!

idayusof. berkata...

Akak suka ratah ikan tuh....
Sotong fav anak2.Sedapnya....

rosnanie berkata...

kami sekeluarga dh tiga hari berturut2 buat ikan bakar, suami ckp nak kurangkan makan berminyak, cantik sgt ler, sebab bab2 bakar dia yg buat, hehehe...

deeja berkata...

Salam Alvin...
aik....tgk gambar pun leh gemuk ke...teringin ye,pastu cari kat kedai..ye tak....hihi

Salam JMR...
hikhikhik....sabar2

Salam kak Ida...
Mmg deeja pun suka ratah2...dh le kn pilih tulng,nk suap nasi pun xsempat..huhu

Salam Rosnanie...
rajin cik abng dok membakar ye...kalo juga arang lagi sedap tu...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com