Rabu, 6 Januari 2010

Asam Rebus Keladi.....

Menu ala-ala kampung.....Asam rebus keladi......nama mmg tak menarik tapi rasa tertarik sekali.Mungkin pada deeja sedap,tapi org len tu tak tau la....Masakan yg simple.keladi ni beli kat pasar malam semalam.Sebelum g antar Najla g kelas qiraati,singgah pasar malam jap.Ternampak lak keladi ni,nampak cantik je....lama dah tak makan.Deeja masak yg biasa dan simple je.Selalunyer org buat apa g ye ngn keladi.MIL deeja dulu penah masak asam pedas...Sedap gak.Keladi ni deeja men rebus je,patah2kan cili padi,taruh asam keping dlm sekeping,masukkan belacan,gula&garam sikit.Ha...dah siap pun....Yg ni deeja tambah lada hitam takut terasa sejuk lak karang...teruk lak...
Keladi yg tgh di rebus.....
Ikan kering goreng ni makan bersama ngn asam keladi tu,huh....goreng garing...sedap...cam keropok je..ikan kering ni beli kat Kuala Sepetang tu hari...Jom makan....

6 ulasan:

Sheila berkata...

Salan deeja- slmt thn baru ye masih x telambat lg..ni asam keladi fv ku..mmg suka sangat suka ratah taruk daun kesum byk2 pehhh pekena gan ikan masin sambam bcn dah cukup...

hBz berkata...

arhh...sakit perut aku melihat menu tersebut. boleh post 1 tuppawware? lapar sangat2.

erk.

nizaa berkata...

sedap nya lauk kampung....

http://kancilbiru.blogspot.com/

deeja berkata...

salam sheila....
slmt thun baru juga...mmg sedap msk keladi ni kalo kn caranyer...bertmbh mkn...

Salam hBz....
sempat ke sampai nk pos ni...hihi,nnti dtg umh akak leh rasa

salam nizaa..
lauk kampung rasanyer lagi sedap dari lauk bandar...ye tak..?

Wawa berkata...

deja, nampak sedap betul la lauk pauk tu.. perghhh

deeja berkata...

salam kak wawa...
biasa je kak...deeja reti msk yg simple2 je...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com