Selasa, 26 Januari 2010

Puding Lumut

Hai..Hai...Hai....Selamat petang semua....petang ni nak ujan daaa.....langit dah gelap semacam...Xpe lah,nk wat cmne kan....dah lumrah alam...Petang ni,deeja nak sajikan pulak ngn puding.Puding ni buat pagi tadi sebelum wat stoberi cekelat tadi tu.Tapi dah cik strawberi di n3 kan dulu.Puding ni kan kena tunggu keras dulu,baru leh keluar loyang,kalo idak....aduhai jatuh merudum le jawabnyer.Resipi ni deeja amik dalam majalah mingguan wanita edisi raya tahun 2008.Puding ni bukanlah mai dari Lumut ke ape....tapi disebabkan telur tu hancur dan berwarna hijau cam lumut.Disebabkan de lagi lebih buah strawberi tu,deeja buatle hiasan atas puding ni,nk mekapkan dia bagi nmpk cantik sikit...hihihi...
Resipinyer....
1 paket agar2 serbuk
4 cawan air
1 cawan santan
1 biji telur
1 cawan gula
Daun pandan-dijadikan pati(tapi deeja guna pati pandan segera)

Cara buat
Masak air ngn agar2 hingga mendidih
Masukkan bahan2 lain ke dalam agar2 tadi dan kacau sebati
Sejukkan kedalam acuan.

6 ulasan:

azlina berkata...

salam deeja...
sedapnya puding lumut ni kena bwk dtg hidang kat lumut ni he..he..

deeja berkata...

Salam kak Azlina...
hehe...boleh saja,tapi bile le gamaknyer deeja nk p lumut ni...dok ujn la ni...

hajarus berkata...

sedapnyer... menyelerakan singguh laaaa...

deeja berkata...

Hajar....
nk ke...meh akak suap...

Azita Zain berkata...

puding lumut pun ada stroberi ya deeja. mesti sedap tu...!!!

deeja berkata...

Salam Kak Ita...
hikhik...nak bagi lawa je tu kak...sekadar hiasan...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com