Sabtu, 16 Januari 2010

Sepetang di Kuala Kangsar.....

Bersiaran kembali bersama deeja di malam minggu.....Salam sejahtra....moga minggu ni bertambah ceria,bahagia dan bergumbira selalu.....Asyik2 dok tayang gambar makan je jemu gak kan...Oklah...taknak menjemukan semua,ari ni deeja nak bawak teman2 semua ke Kuala Kangsar,Bandar diRaja.....tak jauh dari bandar Taiping.....Moh le kiter layan gambo2 sekitar Kuala dan Bukit Chandan ni ye....Gambar fresh ni,xde ciplak mana2 tau...Yg sebenarnyer deeja p jalan2 Kuala tadi..saja jalan2 hujung minggu...kalo tak g jalan rasa tak sah.....
Layan je lah ye gambo nie...nak bawak pegi betoi2 tak leh le plk....
Pemandangan Sungai Perak


Lawo jambatan tu....Penah lalu..?Nak ke Sayong tuuuu...
Kanak-kanak dok memancing kat Sungai Perak....

Masjid Ubuddiah.....saper tak kenal kan....femes tu.....
Istana....
Istana lama yg dah dijadikan muzium.....
Galeri Sultan Azlan Shah.....kena bayo le plk....dewasa rm4,kanak2 rm1,warga emas rm2...

Dah layan......jom kita balik....Untuk Nor yg jauh diperantauan.....teman udah upload gambo kampung halaman....

8 ulasan:

fizranier berkata...

saya suke g kuala klu dok umh akak sy kat lenggong..huhu..bes g mlm2..kdg2 ade expo kat dewan kat tepi sg tu n sg tu sgt cantik pd waktu mlm

zan-xray berkata...

deeja pun bersiar2 ke kuala yer.. bagus tu.
sesekali pergii seronok gak masuk tempat-tempat bersejaran dan menarik tu.
jangan lupa juga dengar radio perak .. untuk sapa? untuk yop jugak hehe

al-lavendari berkata...

memang cantik gambar2 di kk. kalaulah saya duduk sana, mungkin hari2 saya gi mancing !

MrsNor berkata...

salam deeja... akak selalu aje lalu Kuala tu bila nak balik TT..sekali aje masuk ronda bandar KK... memang mengimbau sejarah betul bila ke KK..

deeja berkata...

Salam fizranier
mlm2 mmg cantik..lampu2 terpasang indah sungguh...

En zan
sllu p jaln2 sana...dr umah ke sana dlm 30mnt je...radio perak,dulu suka dngr...la ni jarang lak pasang radio..huhu

En al lavendari
minat memancing ye....wah,kalo jadi org kuala jenuh dok tunggu tepi sungai tu ye..hihi...Ikan Sungai Perak,sedap tau...buat bako...

salam kak Nor...
KK tetap indah sampai bila 2 tapi Taiping tetap hebat gak...

rosnanie berkata...

salam deeja, kampung suami tu... rasanya tiap2 bulan kami balik. Deeja duk taiping kt mana? Kakak ipar ada kt kamunting

deeja, kalau free, email ler kt saya
rosnanie2201@yahoo.com

mummyseri berkata...

salam kak..bestnye g kk yek..byk kenangan kite kt situ..skolah kite dpn ubudiah tu aje :)..
nnt bile2 balik ipoh nak snap2 gambo la jugek..cantek plak..

hajarus berkata...

cantiknyer permandangan kat kk ni...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com