Selasa, 5 Januari 2010

Udang Lada Hitam......

Hidangan tengahari tadi....Berselera sungguh makan tadi,siap bertambah2 nasi.dah banyak ari deeja xlalu nk makn nasi.masak itu tak kena,masak ini tak kena.So ari ni,cuba le plk masak yg de lada hitam...Fuhhh...sedap sungguh...bagi tekak deeja le....Alyaa pun bertambah2 makan ari ni...masak lada hitam ni teringat le waktu dalam pantang,mak mesti masak yg taruh lada.Makan rasa nak tambah je,tapi kata org tua2 dlm pantang xleh tambah nasi.Pe sebab pun xtau la,takut gemuk kot.Tapi deeja cuma leh makan lada hitam tu masa bersalinkan Alyaa je.Kak Yong ngn Kauthar xleh,sebab operation.Teringat g,masa pengalaman pertama dulu,mak masak sup taruh le lada sebijik2,kiter pun makan laju je.malam,tak leh tidur,pedih sangat kat tempat operation tu...Tak tau le plk boleh pedih camtu....Ehhh...dah melalut macam2 lak....hikhik...

Udang,feveret Alyaa ngn Kauthar.Najla tak makan.Ni pun sebenarnyer menu org malas,men campak2 je....Resipinyer....

Udang
Lada hitam-ditumbuk
Celeri-dipotong
Ubi Kentang-dipotong&digoreng
Bawang besar-dihiris bulat
Bawang tuk tumis
Garam/gula-secukup rasa
Kicap-deeja guna sos manis ABC

cara buat.
Tumis bawang.
Masukkan ke semua bahn.
Kacau goreng.
Siap...

2 ulasan:

arezura berkata...

ya allah..lapanye tgk udang tu..meleleh air liurnye nie...

deeja berkata...

salam zura....
akak xpenah msk udang taruh lada hitam,sllu wt daging je...rupanyer sedap ngn udang pun...kira first time jgkle akak msk cmni....nnti try msk ye...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com