Isnin, 4 Januari 2010

Hari Pertama.....

Hujan gerimis di pagi Isnin...Hujan rahmat agaknyer....Salam ari Isnin....Hari ni dah start sekolah bagi negeri Perak.Awal2 lagi puteri2 deeja dah bangun.Tanpa banyak soal cam selalu...Tentu terlampau excited ni...Deeja pun siap awal2,nk mengantar anak ke sekolah.Kat luar,dah semakin sibuk.Maklumlah,bila sekolah bukak,jalan kat depan umah ni mesti jem...Nak lintas jalan pun susah.Biasalah,umah tepi sekolah menengah.

Najla ambik sarapan kat sekolah.Makan nasi lemak je.Tu pun makan sikit je....biasalah anak deeja ni bukannyer nak makan sangat waktu pagi.setakat minum tu bolehla.Kak Yong kelas dia tahun ni kat tingkat atas.Kelas 2 Bijak....Mudah2an,akan jadi bijak..amin..

Dah selesai antar KakYong,p plk ke kelas Alyaa.Alyaa Pra 1,Pra Mutiara.Kebetulan plk ari ni kelas depa blackout..Aduhai,gelap le plk.Kata cikgu,letrik tak leh bukak banyak2,mulale ada yg terpadam.Cuaca plk dah le suram pagi tadi.....golap je suasana kelas.Si Alyaa....dah start muzik gamelan tadi....Budak manja,camtu le.Kat umah dah janji jangan dok nangis2,malu org tengok.Tapi ari ni,dia dah lupa semua janji.....mujurle kejap je....takut gelap sama kot...Nak wat lagu mana,dah letrik takdak lak....

Kepenatan dah mula terasa.Macam2 keje rasanyer nak kena buat.Balik dari sekolah tadi,terus ambik sarapan.Pastu,kemas umah,lipat baju.Baju kat ampaian pun de yg tak kering lagi.Cuaca plk muram semacam,tak jadilah nak g membasuh.Aduh...banyk keje tul...Belum bab memasak g.Nape ye,bila dah start balik sekolah,deeja mesti jadi sibuk semacam.Sambil2 dok rehat sat,sempat g menjengah laptop....de masa plk ye..hikhikhik....

Jam sekarang dah kul 11 lebih....Alyaa balik jam 12 tengahari.Dulu pra cuma 31/2 jam,sekarang dah ditambah 1/2 jam lagi.Kak Yong plk balik jam 1.....Agaknyer,apa yg diorang buat kat sekolah ye...nantilah.....sat g depa balik mesti riuh pakat dok citer kan....Harapan deeja tahun ni,biarlah anak2 deeja dapat belajar ngn sempurna....semoga kecemerlangan menanti mereka....Amin...

5 ulasan:

GhOsToNe berkata...

moga anak akak blajo rajin2!

al-lavendari berkata...

memang macam tu lah kepenatan menjaga dan membesarkan anak2. agaknya ibubapa kita dulu, macam tulah kot ! atau lagi susah?

zan-xray berkata...

rumah dekat dengan skolah menengah.. emm kat mana ek kawasan ni lalalalala.
Tak sabar nak tengok berita dan surat khabar nak tengok gelagat mereka kanak-kanak di hari pertama

Ieda the Rainbow Princess berkata...

Salam..Deeja.. ^_^
Semoga ank2 Deeja dpt
score A semua subjek
utk XM nnt!Amin..
Jd ank yg cemerlang,gemilang
& terbilang noh..

deeja berkata...

Salam semua...
Ghostone,al-lavendari,zan& ieda...
thnks ye..mudah2an akan termakbul doa kalian...

Zan....kalo deeja bg tau 1 g klue msti dh tau kat ne umh deeja...gelagat ank2 mmg mcm2...gelihati tgk...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com