Rabu, 11 November 2009

Basikal Tua......

Cantikkah...burukkah...dia si basikal tua..?Dulu,dia banyak berjasa....membawa si tua ke mana sahaja.Tak kira dekat mahupun jauh....Kau peneman setia...masih lagi terngiang-ngiang di telinga ini bunyi locengmu....Itu tandanya atuk dah pulang....Cucu-cucu turun ke tanah,menyambut si tua pulang.....Alangkah bahagianya ketika itu....Atuk...meskipun sudah uzur tetapi masih kuat mengayuh si basikal tua....lagak dan gayanya umpama orang muda...Kekadang sedih bila melihat dan merenung kembali basikal ini....Adakah ada lagi anak cucu yg mahu mengayuh atau menggunakan basikal ini?Dulu....atuk sering mencuci dan mengilat basikal ini....Dijaganya rapi....memang atuk seorang yg pembersih....Kita....bagaimana....?Lihatlah..keadaan basikal yg turut uzur....hampir berkarat....kalaulah atuk masih ada....tentu....nasib basikal ini akan terjaga...Atuk tak pernah membiarkan basikalnya comot,apatah lagi berkarat....Sedih hati aku...hampir menitiskan airmata bila memori silam menerjah benak hatiku ini...Syahdu sekali...
*
*
*
*
*
*
Ehhhmmmm.....camner ye...de bakat jadi penulis tak?Kwengkwengkweng...de yg sebak tak?Adeh.....sebenarnya Deeja tak bermaksud nak kelentong kowang yg sudi baca coret2 Deeja tu.....Betoi ke..tu basikal tua atuk?Hihihi...takde lah...sebenarnya tu replika je...Kecik je,ukuran dalam 8inci je kot....Eiii....Deeja jaga tau,memang rupa dia lagu tu...de nilai sentimental....Basikal tu husben Deeja beli kat Melaka...dalam rm50 hinggit je.....

4 ulasan:

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

kak...saya ada beskal tuh...tapi mahal skit la..sbb kaler merah..
harganya rm51.70..

allkmurni berkata...

huhhh...ingatkan beskal betul tadi...susah nak jumpa beskal camtu lani...deeja memang minat ngan replika2 camni yee???

deeja berkata...

Salam alvin..
ye ke?bukan posmen punyer ke?

Salam allk...
mmg susah nk jumpa..mmg minat...tp xbnyk g kumpul...kalo kete kecik kt tsco tu bnyklah...

reen berkata...

'riang hatiku bdn btuah..punya teman yg comel&mnanja'...
huhuhu..teringt lirik lagu BASIKAL TUA yg dipopularkan oleh ALLAHYARHAM SUDIRMAN 1 tika dulu..

cute je basikal ni...mesti ad sentimntal valueny kn..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com