Sabtu, 7 November 2009

Citer Orang Cerewet....

Salam di pagi Sabtu.....De saper2 teruja ngan tajuk diatas tu?Cerewet,perkataan yg kadangkala menakutkan kita.Eiii...takut ke?Takde le takut sangat tetapi bila dah ketemu ngn orang yg terlampau cerewet rasa tak seronok jugak.Semuanya tak kena,tak betul.Asyik de komplen...Best ke hidup camtu...?Rasa2lah,diri kita sendiri ni cerewet tak?Bagi Deeja,cerewet tu kena bertempat,contohnya nak pilih tempat sesuai untuk makan,makanan...opppss..bukan bermakna Deeja ni pemilih sangat2 tapi kalo le nak singgh makan kat mana2,tentulah pilih tempat yg bersih dan sedap mata memandang.kalo makanan,dah tentu pilih makanan yg berkhasiat dan yg penting berbaloi bila kita bayar.kalo dari segi pakaian,Deeja xkisah....asalkan menutup aurat dan sedap mata memandang..Alhamdulillah,setakat ini Deeja ngn suami tak le cerewet sangat...
Tapi,kalo kita ketemu ngan pasangan yg terlampau cerewet,camne nak buat ye?De sape2 leh bagi pendapat?

Kat sini,Deeja nak kongsi le sikit doa untuk pasangan2 yg cerewet,mudah2an akan elok semuanya..
Doa ini dari Ustazah Nor Bahyah dalam rancangan Semanis Kurma...

Al-Imran ayat 53
Al-Mukminun ayat 109
As-syuaara ayat 169
(ayat ini juga boleh selamatkan diri kita dari segala tohmahan dan fitnah manusia)

6 ulasan:

MrsNor berkata...

salam Deeja...akak juga cerewet tp rasanya cerewet akak tidak menyusah org tp byk menyusahkan diri sendiri. Contohnya pasal kebersihan dan mengemas rumah. Hubby suruh ambil maid nak ringan beban kerja tp akak tak nak sebab belum tentu maid tu akan ikut selera kita.. last2 hubby kata kalau letih jgn ngadu kat dia heheh bukankah itu menyusahkan diri sendiri sebab cerewet

IxoR@ berkata...

Sis...

Alhamdulillah...pasangan ixora tak cerewet. Baik dalam soal makan, pakai, dan yg lainnya... Sgt sempoi.

Harini...Ixora collapse. Tak sihat la sis...tetiba aje. Tpi ixora tak heran sbb dah selalu sgt berlaku...

Badan pun sakit2 ni...huhuhu.

Hepi weekend.

mamawana berkata...

Bukan cerewet tapi berhati2. Makan kat luar kena tempat yg bersih, gerai ka hotel ka asal yakin suci halal, almaklumlah kat hotel2 ni depa kata kek dia tak halai, ada rum ada wine, sup pun campur wine....camnor tuh. Pakaian mughah pun takpa asal sedap mata memandang dan tutup aurat dan urat...hihihi. Yg cakap banyak pun takpa asal tak ngata org dan tak nyakitkan hati, pendiam sgt pun misteri gak nanti......hitam ka putih ka cokelat ka...apa ka, manis ka, masin ka...balun ja asal halalan thoiyibah...hehehe. Jgn marer...

deeja berkata...

Salam Mrs Nor,Ixora & mamawana...
kiter sebagai manusia ni sebenarnyer banyak gak songehnyer...tapi terpulang le pada diri sendirikan...Apa yg penting....happy...hihihi

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

org yang nak kesempurnaan kena la cerewet...huhuhuhuhu..

deeja berkata...

Hai alvin...
betul ke..?Ehmmm...ye le kot...cerewet bertempat xpe jgn jadi lorat sangat udah...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com