Rabu, 25 November 2009

Udang Masak Lemak Cili Api....

Sudah sekian lama Deeja xn3 pasal makan2 ni....Hari ni nak n3 gak...rasa cam tak sah je kalo xn3 pasal makan2 ni....Ntah masak bila pun dah tak ingat...masa nak upload gambar tadi ternampak lak gambar udang yg masih menunggu giliran tuk keluar dalam blog deeja yg cute miut ni....ek eleh...perasan...Too simple recipe for me....Tumbuk2 campak2 siap....dah leh makan....
Nak gak ke resipinyer...Oklah deeja catat le gak....

Bahan.
Udang
Bawang besar
Cili padi
Serai
Daun kunyit
Serbuk kunyit
Garam

Bawang besar,cili padi & sedikit garam-ditumbuk
Serai-dititik
Masukkan kedlm periuk bahan tumbuk tadi bersama serai dan serbuk kunyit.
Tambah air,didihkan.
Bila dah mendidih,masukkan santan.Kacau jgn bagi pecah minyak.
Masukkan udang dan daun kunyit yg dicarik2.
Kacau hingga udang masak.

3 ulasan:

MaizaC'Joe berkata...

salam..

sedapnya.. pasnie nk try la.. thanks sudi kongsikan..

AZIAN berkata...

emm...dap nye...my fav tu....

intanurulfateha (◡‿◡✿) berkata...

.uwaaa laporrr
.blog akak ni suke tau ceta pasal makanan sedap2
.kalau boleh makan gambar tu kan bagus T_____T

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com