Isnin, 30 November 2009

Jom Bakar Lemang......

Amacam.....nampak ok tak lemang2 kat atas tu..?Raya haji tahun ni,dapat le gak kitorang buat lemang sendiri.Tapi bukanlah deeja yg buat,deeja tumpang tengok dan sronok je.Kitorang wat lemang kat umah mak sedara kat kampung.Ada 2 jenis lemang kitorang buat tu hari.Satu lemang biasa(pulut) dan satu g lemang tepung.Penah makan tak?Sedap tau.Gambar kat atas tu mak sedara tgh adun tepung tuk wat lemang tepung....Dah lama tak makan.Cik abang lagi le plk,baru first time katanya....
Jeng...jeng....jeng...inilah lemang tepung yg deeja katakan tu....nampak sodap takkkkk?Sori ye kalo gambar blur...snap guna hp.kamera dh abiss bateri daaa...
Yg ni,deeja yg buat.......ayam bakar.....ala2 sate gitu.....

Ayam tgh bako atas bara api...hihihi...cam kenny rogers bunyinyer....tapi yg ni lagi special...Tak caya....mesti caya punyalah....
Haaa...tengok.....berseri-serikan ayam bako tu....nyum-nyum....cicah plk ngn kuah sate aka kuah kacang...peh...tangkap leleh...
Menu makan tengahari aritu bukan setakat ayam ni je,kitorang de bakar ikan cicah ayor asam.Kerang rebus,nangka rebus ngn gulai ikan...Tapi tu le...mana p gambaq pun xtau la...rasa cam dah snap...bila tgk balik...laaaaa...takdak la plk.....
Kalo ikutkan gambar tang bakar lemang tu banyak gak posing...tapi takpelah tunjuk yg ni dh le ye.....pasenyer gambaq cun sangat...hihihi...

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com