Isnin, 23 November 2009

Jenguk Kampung Sat...

Salam bertemu kembali setelah lama tidak bersiaran....Bukan pe,sejak cuti sekolah ni,rasa cam sibuk sangat.Biasalah anak2 pakat de kat umah.Macam2 lah keje yg nak dibuat.Sebenarnya ni kisah 2,3 ari sudah.Kitorang balik kampung aku jap.Hihihi...bunyi cam jauh je..Sebenarnya tak jauh pun hanya 2 km dari umah aku.Dulu dah takde sape kat kampung,baru dalam bulan lepas mak sedara de balik dok kampung tu ...So...dah de lah orang jaga pokok2 buah kayu kat kampung.Dulu pajak je kat orang tapi de plk yg amik kesempatan,tipu kitorang....Biarlah...hanya Allah yg mampu membalas segala kejahatan manusia....
Ok lah....seperti biasa,dah balik ke kampung tu kalo tak cari buah derian memang tak sah.Buah tak banyak pun.Bukannyer dusun hanya pokok2 tepi umah je.Bolehla nak makan....
Ha...gambar kat bawah tu....jangan gelak ye...tangan si hitam manis tu husben deeja..tengah dok kupas buah derian....
Jeng..jeng..jeng...inilah hasil dari buah derian tadi...Feveret family aku...cucur durian....Sedap tau..
Saja nak tayang buah yg tak seberapa ni....
Ni lagi selonggok....
Yang ni plk,anak dara aku.Rajin betoi si Alyaa bila dapat penyapu lidi.Habis disapunyer.Si Kauthar plk tak abis2 belari.Almaklumlah kat umah aku takde tempat nak lari...
Najla...tak abis2 nak berposing....
Eiiiiyahhhh......liatnyer derian ni.....Kihkihkih....tengok le wajah ayu anak dara aku tu.....punyele nak kopek derian....

2 ulasan:

zailamohamad berkata...

wah durian!!!sedapnya..Zaila suka make nga budu..nyam..nyam..

idayusof. berkata...

Sedapnyer....
Akak suka buat serawa pastu makan dgn roti jala.Mmmmmm sedapnyer...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com