Selasa, 17 November 2009

Apom Betawi Marble.....

Apom ni sebenarnya deeja wat tuk makan petang semalam tapi tak sempat nk n3.Menu ni dah pun deeja n3kn dulu tapi versi yg len sikit.Dulu taruh kaler ijo,tapi yg ni tringin nk memarblekan dia.
Yg ni dah dipotong2 dan sedia untuk di ngap....

Inilah rupa sebelum dikukus....Cara nak marble tu deeja xberapa pandai...hantam saja le labu...

Resipinya senang bangat.....
2 cawan tepung gandum
1 cawan telur
11/2 cawan gula(bleh kurang kalo xnak manis)
pewarna-jika suka.

cara buat...
pukul telur ngn gula sampai kembang.
kmd campur tepung,gaul lagi.
bahagikan adunan kpd dua -satu kaler asal,satu g taruh serbuk koko sedikit.
marblekan dia
kukus selama 40 minit.....

3 ulasan:

edda(",) berkata...

itu je resepi nye?? mcm nak try je nnt.. heheh

deeja berkata...

Hai edda..
tu je le resipinya...senang sangat...bhn msti dah ada kt umh,pe lagi..try le...

allkmurni berkata...

kacang jeee...haha...yeye jekk...bab2 senang ni sy suke la...pg td cam nk buat terus je...tp x sempat la pulak...ingat nk wat esok pg...huhhh...telur pulak dh abih...hissshhh....memacam alasan je kan...hahah...tp nnt memang nak wat jugek...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com