Khamis, 19 November 2009

Pulut Dakap....

Pulut Dakap nama diberi....sape penah makan..?Sila angkat tangan.....De jugak ye....satu..dua...ish..tak terbilang le plk.Pada sape2 yg tak penah makan,mai deeja citer sat.Pulut ni de inti pisang....Dakap...kenapa nama camtu...sebab,pulut tu berdakapan ngn pisang.
Ha...camni rupanya....cara nak buat senang sangat....pulut di masak cam biasa-campur garam dan santan.Pastu,amik daun pisang,taruh pulut dan letak inti pisang.Selalunya pisang emas.Belahle dua kalo besar sangat.Kemudian,bungkus cam tepung bungkus.Kukus le dalam 20 minit....

7 ulasan:

allkmurni berkata...

huhu...x penah makan lagi...baru ni tgk...nnt k.deeja buatkan tuk sy ye...hahaha...

neezareef berkata...

mcm pulut panggang gak ke ek

deeja berkata...

Allk....
la xpenah makan ke?Akak suka gak...tapi ni pun mak akak yg buat...hikhikhik....

neezareef...
wat cam tu gak le,tapi inti taruh pisang je.kalo pulut panggang kena panggang tapi yg ni kukus...

IxoR@ berkata...

tak pernah jumpa kuih ni...

sedap ke?

:D

ingatkan lepat.

MaizaC'Joe berkata...

salam

pulut dakap.. sedapnya.. dlm tue ada pisang.. memang terangkat abes la.. selain pulut dakap.. maiza n family gelar.. pulut asmara.. heee.. klasikkan..

zailamohamad berkata...

sedapnya..nak cuba buatlah..ingatkan susah, rupanya senang aje..cewaaahhh!!! belom cuba belom tahu kan;P

deeja berkata...

Salam Maiza & Zaila
saper yg biasa makan tentu cakap sedap..kan..kan..kan..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com