Rabu, 7 Oktober 2009

Air....

Rabu, jam 7 malam.Hari ni cuaca cerah .Kain di ampaian kering.Alhamdulillah.Tiada hujan hari ni...no lembab..lembab...Aku baru balik dari pasar malam.Beli laksa,feveret anak.Nak buat malas,beli je lah.Orang ramai gak,almaklumlah dah tak hujan.

Alhuakbar allah hu akbar......Ya Allah dah maghrib rupanya.Aku masih dok relax2...lagi.Tu la,masih de waktu g nak lengahkan solat.Astaghfirullah.....jauhkan aku dari hasutan iblis.

Aku ke bilik air,ambik wuduk.Bukak air untuk tangki takde bunyi air masuk...Ehhh nape ni..?Cik abang aku lak p amik wuduk kat paip luar.Alamak.....air takde le plak...Aisey...camne ni....Aku amik wuduk berpada2 je lah coz air dalam tangki pun dah sikit tu.Jenuh menahan takut terbatal wuduk untuk bawak ke solat isyak plak.Alhamdulillah......wuduk aku tak terbatal...

Citer pase air ni,bila dah banyak kita tak pernah nak menghargai.Tambahan plak bila hujan,kita mesti dok merungut.....macam2 bunyi.Jalan becak le,kain tak kering,sejuk...ahhh...macam2 lagilah.Tapi bila dah kurniaan Allah ni terhenti seketika,ha..mulalah tak senang duduk.Betapa pentingnya ciptaan Allah itu.

Moralnya citer aku ni......bila kita dah dikurniakan dengan kemudahan,hargailah....Janganlah asyik nak merungut bila hujan turun.De hikmahnya turunnya hujan itu.Setiap yg terjadi itu pasti ader cerita disebaliknya.....Bersyukurlah......
RainyWeatherman 1HelperWashing DishesCleaning The Toilet

2 ulasan:

TokNabe berkata...

sebagai manusia.. makhluk yang susah nak puas hati....

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

baru air terhenti..belum udara terhenti..bagaimana kalau nyawa terhenti...menginsafkan sungguh entri ni...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com